اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

سد نرماب چهل‎چای نقش مهمی در توسعه گلستان دارد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: سد نرماب چهل‎چای نقش مهمی در توسعه گلستان دارد.

سد نرماب چهل‎چای نقش مهمی در توسعه گلستان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود در جلسه بررسی مشکلات عملیات اجرایی پروژه سد نرماب چهل‎چای مینودشت، با بیان اینکه همه باید در راستای قانون حرکت کنیم و اجازه دهیم که کارها در مسیر خود حرکت کنند اظهار داشت: ما همگی خادم مردم هستیم و تلاش ما و مجموعه همکاران این است که آسیب‎ها را به حداقل برسانیم.

وی افزود: هدف دولت در اجرای این پروژه، کمک به مردم در چهارچوب قوانین است و در این خصوص تاکنون نظام خدمات خوبی را به انجام رسانیده است.

دادبود ادامه داد: از جمله این اقدامات می‎توان به گازرسانی به روستاهای مورد نظر، ارائه خدمات آب و برق و گاز و ساخت و سازهای محدود، کمک به حل و فصل اسناد مالکیت در بخش مستثنیات، واگذاری اختیار به مردم در انتخاب کارشناسان مرضه الطرفین، تعامل در ایجاد کاهش پرداخت‎های عوارضی، تاکید بر استفاده نیروی کار از محل و سایر مساعدت‎ها برای اجرای این پروژه مهم اشاره کرد.

سد مخزنی نرماب چهل‎چای مینودشت به عنوان بزرگ‎ترین سد استان گلستان از نوع سد خاکی همگن به ارتفاع 60 متر و حجم مخزن 115 میلیون مترمکعب آب بوده و قرار است با احداث دو سد انحرافی و تونل، آب رودخانه‎های چهل‎چای و خرمالو نیز به این سد سرازیر شود.

این سد با هدف کنترل و ذخیره سیلاب، توسعه و بهبود کشاورزی در اراضی تحت پوشش، تنظیم و رهاسازی حقابه‎های پایاب، استفاده صحیح از منابع آب زیرزمینی و تلفیق آن با آب سطحی، تامین آب شرب و صنعت منطقه و توسعه صنعت گردشگری احداث می‎شود.

تامین آب شرب شهرستان‎های مینودشت، گالیکش، کلاله، گنبدکاووس، نوار مرزی و مراوه‎تپه و نیز تامین آب صنعتی منطقه و آبیاری 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‎های مینودشت، گنبدکاووس و آزادشهر از جمله اهدافی است که با این طرح بزرگ محقق می‌شود.

جلسه بررسی مشکلات عملیات اجرایی پروژه سد نرماب چهل‎چای مینودشت با حضور معاون امور عمرانی استاندار گلستان و مدیران استانی و شهرستانی در محل فرمانداری مینودشت برگزار شد.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول