اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قرآئتی:

برخی مطالب کتب درسی بی‌محتوا هستند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: برخی مطالب کتاب‌های درسی آموزش و پرورش بی‌محتوا هستند.

برخی مطالب کتب درسی بی‌محتوا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محسن قرآئتی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران، مربیان آموزش و پرورش کاشان در کانون الزهرا(س) این شهرستان اظهار داشت: معلمان باید نماز خود را در مدارس و روبروی چشم دانش‌آموزان اقامه کنند هر چند گفته شود این کار ریا است.

وی افزود: انسان‌ها برخی اوقات باید ریا کنند چون ریا در نماز معلم نه تنها گناه ندارد بلکه باعث ثواب نیز شده و دانش‌آموزان نیز به تأسی از معلم خود و الگوپذیری از معلم نماز را اقامه کرده و این کار امر به معروف عملی است.

این استاد تفسیر قرآن کریم با اشاره به اینکه بیش از 150 نکته در نماز کشف شده  که به نام جرقه نماز نامگذاری شده است بیان داشت: نماز به عنوان معجونی است که خداوند تمام کمالات را در آن قرار داده است.

قرآئتی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه در نظام آموزشی به هر میزان مقاطع آموزشی بالاتر می‌رود به همان میزان از نمازخوان کاهش می‌یابد عنوان داشت: تعداد نمازخوان‌های مقطع راهنمایی، بیشتر از متوسطه و مقطع متوسطه بیشتر از دانشگاه است و این ضعف بزرگی است که باید ریشه‌یابی شود.

وی در ادامه به اشاره به برخی از ویژگی‌های یک معلم خوب و نمونه ابراز داشت: معلم خوب معلمی است که در درجه اول دلسوز باشد.

قرائتی بی‌تکلّف بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های یک معلم خوب دانست و اظهار داشت: معلم خوب کسی است که اگر یک لنگه کفش هم نداشت بدون یک لنگه کفش سر کلاس درس خود حاضر شود و برای آمدن سر کلاس متکی به آن یک لنگه کفش نباشد.

وی همچنین تأثیر خنده در فعالیت‌های آموزشی به ویژه در آموزش و پرورش را انکارناپذیر دانست و گفت: یکی از سیلی‌هایی که خورده‌ایم این است که خنده را از بین برده‌ایم .

قرائتی در ادامه بر مطالعه کتاب‌های سودمند ‌توسط معلمان آموزش و پرورش تأکید کرد و خطاب به آموزگاران گفت: در هفته مطالعه یک کتاب را نه برای مطالعه ضمن خدمت بلکه برای توانمندی و  افزایش آگاهی خود در برنامه هفتگی خویش قرار دهید.

به گفته وی معلمین باید به درجه‌ای از توانمندی در مسائل مذهبی برسند که در مقابل هر سئوال دانش‌آموزی توانایی و قدرت پاسخگویی بالایی داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور نماز ادامه داد: مطالعه و دانستن شبهات و تسلط پاسخ‌گویی از الفبای زندگی است که معلم باید از آنها برخوردار باشد.

وی در عین حال دسترسی معلمان به یک اسلام‌شناس برای کمک گرفتن در مسائل اسلامی را ضروری دانست و اذعان داشت: هر چند شهرستان کاشان را به نام دارالمؤمنین می‌شناسند اما چون انسان همیشه در معرض لغزش است برای پاسخ  به شبهات باید دسترسی به افراد اسلام‌شناس داشته باشد و از آنان در چنین مواقعی کمک بگیرد.

قرآئتی در ادامه، مطالب برخی از کتاب‌های آموزش و پرورش را بی‌محتوا خواند و گفت: دانش‌آموزان از کوه هیمالیا اطلاعات کاملی دارند اما  هیچ شناختی از عالم بزرگواری چون علامه فیض کاشانی ندارند.

وی یادآور شد: محتوای کتب درسی تعلیمات دینی را که در گذشته توسط وزارتخانه‌ها نوشته شده است به جای محتوای دینی، محتوای دین پلاستیکی دارد.

قرآئتی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد جلسات تفسیر قرآن در شهرستان کاشان تأکید کرد و با اشاره به برگزاری تعداد معدودی جلسه تفسیر در این شهرستان گفت: به تعداد هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان باید جلسات تفسیر در این  شهرستان برگزار شود.

وی تفسیر کوتاه را تأثیرپذیر خواند و گفت: ما اگر گام به گام با قرآن آشنا شویم درک بهتر و بیشتری از قرآن می‌توانیم داشته باشیم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول