اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه پیش‌دبستانی و دبستانی خراسان رضوی:

کتب درسی در پایه اول ابتدایی تغییر میکند

خبرگزاری فارس: رئیس گروه پیش‌دبستانی و دبستانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کتب سال اول ابتدایی همسو با برنامه درسی ملی و همگام با تحول در نظام آموزشی کشور تغییر میکند.

کتب درسی در پایه اول ابتدایی تغییر میکند
عبدالله ظریف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: تغییرات در کتب درسی در پایه اول مقطع ابتدایی در درس ریاضی از نظر شیوه بیان مطالب به صورت 100 درصد و کتاب قرآن 50 درصد و علوم 40 درصد و مابقی کتاب‌ها 20 تا 30 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: این تغییرات بر اساس دانش‌آموز محوری و بالا بردن خلاقیت و تفکر در دانش‌آموز و علم است و در این راستا 20 درصد از برنامه‌ریزی محتوی کتب درسی در اختیار معلم است.
ظریف افزود: این کتاب‌ها به صورت چند رسانه‌ای دیده شده است و همراه این کتاب‌های سیدی های آموزشی به صورت تصویری و شنیداری در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار میگیرد.
رئیس گروه پیش‌دبستانی و دبستانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به آموزش معلمان برای تغییر و تحول در کتب درسی اشاره کرد و گفت: به همین دلیل از مهم‌ترین وظایف استان‌ها آموزش معلمانی است که این امر به صورت کلاس‌های فضا خدمت در تمام استان در نیمه دوم شهریور ماه اجرایی میشود.
وی خاطرنشان کرد: به دستور و تأکید مدیر‌کل استان تمام آموزگاران پایه اول دبستان موظف به گذراندن این دوره‌ها هستند تا در ابتدای سال تحصیلی جدید در مهرماه هیچ آموزگاری بدون آموزش در سر کلاس حاضر نشود.
وی گفت: در راستای تحول بنیادین نظام آموزشی کشور تغییر کتب درسی در تمام مقاطع است، این تغییر بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و فلسفه آموزش و پرورش و اسناد فرادستی نظام است و با این رویکرد  کتاب برنامه درسی ملی تدوین سده و در اختیار تمام معلمان تمام مقاطع تحصیلی قرار میگیرد و سبب میشود همه آموزگاران و دبیران در مقاطع تحصیلی از اهداف و برنامه‌های سایر پایه‌های تحصیلی اطلاع کافی داشته باشند.
وی در پایان به تغییر ساعات مدارس در مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: شیفت صبح از ساعت 7:30 صبح تا 12:30 ظهر است و در شیفت بعد از ظهر از ساعت 12:30 تا 5:30 است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول