اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

مدیران از برخورد سلیقه‌ای در اجرای پروژه‌ها پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار قم با بیان اینکه سلیقه‌گرایی موجب حرکت اشتباه در مسیر مدیریت شهری خواهد شد از مدیران خواست تا از برخورد سلیقه‌ای در اجرای پروژه‌ها پرهیز کنند.

مدیران از برخورد سلیقه‌ای در اجرای پروژه‌ها پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالسعید حقیقی مقدم ظهر امروز در هشتمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها که به میزبانی قم در هتل خورشید برگزار شد، با انتقاد از برقرار نبودن تناسب بین نیازها و قوانین بیان کرد: امروز نیازهای مدیریت کلان‌شهرها بسیار فراتر از محدوده قوانین پیش رفته است که به دلیل برقرار نبودن تناسب بین نیازها و قوانین، مسیر تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها بسیار مشکل‌آفرین شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مدیریتی مباحث مهمی مانند تعامل بین دستگاه‌ها و مدیریت کلان‌شهرها را در هر شهر به خوبی درک می‌کنند، بیان کرد: توجه به عمران و اقتصاد شهری از برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر مورد حمایت جدی دولت قرار گرفته است.

فرماندار قم حمایت دولت از مباحث عمرانی و اقتصادی را موجب موفقیت و پیشرفت‌های بزرگ در کشور دانست و گفت: امروز زمان آن رسیده که با اصلاح برنامه‌ها راه پیشرفت را هموارتر سازیم.

وی به ورود بیش از 10 میلیون مسافر و زائر به استان قم اشاره کرد و افزود: برخی از کلان‌شهرهای کشور در طول سال میزبان بسیاری از مسافران داخلی و خارجی هستند که تغییر نگرش در عرصه خدمت و مدیریت شهری از نیازهای اصلی آن‌ها محسوب می‌شود.

حقیقی مقدم تصریح کرد: تغییر نگرش در خدمت با اصلاح روند امور و تغییر صحیح برخی از آیین نامه‌ها و قوانین در کشور محقق می‌شود.

وی به کسب رتبه نخست شهر قم در انجام پروژه‌های بزرگ عمرانی اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی که مدت زمان بسیاری از تعطیلی فعالیت آن‌ها می‌گذشت، در بازنگری جان تازه‌ای گرفتند که دستیابی به این مهم از دستاوردهای تعامل مسئولان اجرایی و شورای شهر قم محسوب می‌شود.

فرماندار قم با تاکید بر اینکه باید از برخورد سلیقه‌ای در اجرای امور شهری خودداری کرد، گفت: استانداری و فرمانداری قم با در نظر گرفتن منافع مردم، زیر ساخت حرکت‌های موفقیت‌آمیزی را در قم فراهم کردند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در هیچ زمانی شاهد گستردگی چنین پیشرفت و توسعه‌ای نبوده است، تصریح کرد: ایران اسلامی در هیچ دوره‌ای مانند امروز مقتدر نبوده است که این موضوع فرصتی برای پیشرفت امور مدیریت شهری فراهم ساخته است.

حقیقی مقدم تاکید کرد: برخی اوقات خطر عملکرد فراتر از قانون را می‌پذیریم تا مردم از ناهماهنگی و نارسایی در برخی از قوانین در جامعه دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه طرح‌های مدیریت شهری باید با هماهنگی‌های لازم اجرایی شود، گفت: با وجود اینکه طرح‌های مدیریتی بدون هماهنگی با دولت و مدیران کشور، تحقق نخواهد یافت اما باید با استفاده از قوانین وسعت تصمیم‌گیری مدیران شهری و دستگاه‌های مربوطه را افزایش داد تا فعالیت‌ها با سرعت بیشتری ادامه یابد.

فرماندار قم با تاکید بر اینکه سلیقه‌گرایی خسارت فراوانی را به مردم وارد می‌کند، تصریح کرد: سلیقه‌گرایی موجب حرکت اشتباه در مسیر مدیریت شهری خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مدیران ما در عرصه مدیریت شهری از به کار بردن سلیقه شخصی دور هستند، بیان کرد: با وجود اینکه سلیقه‌های گوناگونی در مدیریت شهری مطرح می‌شود ولی در عرصه تصمیم‌گیری مدیریت شهری کلان‌شهرها، با محدودیت خاصی روبه‌رو هستیم.

حقیقی مقدم با تاکید بر اینکه تغییر برخی قوانین شوراها باید به صورت جدی دنبال شود، گفت: تامین مواد اولیه برای اصلاح قوانین باید بر عهده شوراهای اسلامی و شهرداران کلان‌شهرها باشد.

وی به تبیین دلایل اصلاح قوانین توسط شوراهای اسلامی و شهرداران پرداخت و خاطرنشان کرد: همفکری، وحدت و تجربه شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی می‌تواند قوانین را در راستای خدمت رسانی بهتر در عرصه مدیریت شهری مورد بازبینی قرار دهد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول