اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل ارشاد

نشست اصحاب فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان "‌جلسه هم‌اندیشی با هنرمندان‌" برگزار شد.

نشست اصحاب فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان کرمان، رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری، هنرمندان و پیشکسوتان کرمانی میهمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بودند و نظرات، خواسته‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند و پاسخ سئوال‌های خود را شنیدند.

این جلسه که با عنوان "‌جلسه هم‌اندیشی با هنرمندان‌" و در کتابخانه تخصصی موزه هنرهای معاصر کرمان برگزار شد، شاهد حضور چهره‌های شاخصی از هنرمندان همه رشته‌های هنری استان کرمان بود.

حمید مظهری، مهدی ثانی، مسعود سلطان‌زاده، محمد میرزایی، مهدی‌زاده، طیب، ارجمندی، مسعود اشجعی، ایرج‌یزدان‌پناه، محمدی‌راد، مجید فدایی‌، افسانه سیفی، مهدی جعفری‌، مهدی ارمز، منوچهر افضلی، درویشی و اسدی‌ از جمله هنرمندان حاضر در این هم‌اندیشی بودند.

مسعود سلطان‌زاده ‌رئیس انجمن نمایش کرمان در این نشست به موفقیت‌های اعضای این انجمن در سال 90 اشاره کرد و گفت: سال گذشته‌ سال پر‌رونق و موفقی در زمینه اجرا و کسب موفقیت‌های متعدد در جشنواره‌ها برای تئاتر کرمان بود‌ه است.

وی از مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به خاطر حمایت و توجه به هنر نمایش کرمان قدردانی کرد.

اکبر عسکری‌ رئیس انجمن هنرهای تجسمی کرمان نیز در این نشست اظهار داشت: هنرمندان این انجمن موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورده و در چند جشنواره ملی و منطقه‌ای رتبه‌های برتر را از آن خود کرده‌اند.

درویشی هنرمند تئاتر کرمان نیز در این نشست گفت: طی طول سال گذشته حمایت‌های قابل توجهی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به هنرمندان تئاتر شده و از این بابت تشکر کرد.

وی همچنین از استاد ثانی خواست تا با حضور بیشتر جوانان و هنرجویان رشته نمایش را از دانش و تجربه خود بهره‌مند سازد.

بذرافشان یکی دیگر از هنرمندان تئاتر نیز از برخورد مناسب و دوستانه مدیر‌کل ارشاد اسلامی با هنرمندان گفت و افزود: برای اختصاص یکی از اتاق‌های منزل مسکونی‌ام به محل تمرین تئاتر ‌‌با مدیر‌کل ارشاد استان کرمان دیدار کردم.

وی گفت: رفتار مدیرکل ارشاد با وی چنان بود‌ه که هم اکنون تمام خانه را به محل آموزش و تمرین هنر تئاتر اختصاص داده‌ام و کار تبدیل این بنا در حال انجام است و تئاتر کرمان به زودی صاحب نخستین مجموعه تخصصی تئاتر می‌شود.

جمال‌الدین مودب‌ رئیس انجمن خوشنویس کرمان نیز از توجه به هنر خوشنویسی تقدیر کرد و گفت: هنرمندان کرمان آثار قابل عرضه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی تولید می‌کنند و لازم است، این ظرفیت‌ها شناسایی و معرفی شوند. 

فدایی نیز در سخنانش به حوزه نقد اشاره کرد و گفت: باری ارتقای شاخص‌های هنری ‌لازم است که نقد و نقادی در حوزه هنر جدی گرفته شود و با نقد و بررسی آثار هنری راه برای تولید آثار فاخر‌تر هموار شود.

در این نشست وحید محمدی‌ معاون فرهنگی، میثم ثمرخی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز حضور داشتند و به دلیل حمایت، مساعدت و پشتکار برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان حاضر مورد تقدیر قرار گرفتند. 

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول