اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن کرمان:

250 واحد مسکونی در کرمان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: امسال 250 واحد مسکونی در استان کرمان احداث و در 50 روستا طرح هادی انجام و در 100 روستای دیگر این طرح تهیه شود.

250 واحد مسکونی در کرمان احداث می‌شود

عبدالحسین حجتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به موضوع کپرزدایی در جنوب کرمان اظهار داشت: 50 هزار واحد کپری در جنوب استان کرمان وجود داشت که قریب به 40 هزار نفر در این زمینه کمک بلاعوض 2 میلیون تومانی دریافت کرده و ساخت و ساز انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری به متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی در جنوب استان کرمان تسهیلات اعطا می‌شود و برای سال 91 تعداد 30 هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی پیش‌بینی کرده‌ایم.

حجتی تصریح کرد: هر فرد می‌تواند یک بار از تسهیلات دولت در زمینه مسکن و یا زمین استفاده کند و کسی که در طرح مسکن مهر ثبت نام کرده نمی‌تواند دوباره زمین بگیرد و این نهاد در بخش پرداخت تسهیلات مسکن روستایی رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث را مدیریت می‌کند و بعد از زلزله بم از طریق ستاد کل توسط کشور مدیریت شد و بازسازی 70 هزار واحد مسکونی در بم صورت گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان داشت: همچنین بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های زرند و راور با مدیریت استان کرمان و پنج استان معین انجام و 26 هزار واحد مسکونی در این شهرستان‌ها بازسازی شد.

وی افزود: عمده تسهیلات ساخت 5 هزار و 400 واحد مسکونی در اثر حوادث سال‌های گذشته در استان پرداخت شده و کار ساخت واحدها به اتمام رسیده است.

حجتی ابراز داشت: 5 هزار و 928 روستا در استان کرمان وجود دارد که بنیاد مسکن در همه این روستاها به نوعی فعالیت داشته که از جمله آنها می‌توان به تسهیلات، زمین و مسکن روستایی، طرح هادی روستایی و ... اشاره کرد.

وی بیان کرد: 40 درصد جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار داده‌ایم و کل پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری که طرح‌های هادی روستایی و یک هزار واحد مسکن شهری بوده و همچنین سفرهای هیئت دولت به استان که 400 واحد مسکونی شهری بوده، به اتمام رسیده است.

حجتی با اشاره به افزایش قیمت زمین در شهر کرمان افزود: زمین‌هایی که دولت واگذار می‌کند، افزایش قیمت ندارد، این گرانی‌ها توسط بخش خصوصی عرضه کننده زمین اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در سال 91 تعداد 250 واحد مسکونی در شهرهای مختلف ساخته می‌شود، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم در سال جاری در 50 روستا در سطح استان کرمان طرح هادی روستایی انجام و در 100 روستای دیگر این طرح تهیه شود.

حجتی تصریح کرد: با بهره برداری از ساختمان‌های مسکن مهر در سال 91 وضعیت بهتری را در قیمت زمین و مسکن داریم و این بهره‌برداری تأثیر زیادی بر قیمت‌ها می‌گذارد.

حجتی گفت: در سال جاری کار صدور سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم حدود 6 هزار جلد سند صادر شود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول