اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر:

محور فعالیت‎ امسال شوراهای اسلامی پیام رهبری است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: پیام مقام معظم رهبری در ابتدای امسال مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی محور فعالیت امسال شوراهای اسلامی در سال جاری است.

محور فعالیت‎ امسال شوراهای اسلامی پیام رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عباس دهقان صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: پیام رهبری الگوی ما و چراغ حرکتی برای مسیر راهمان در عرصه خدمتگزاری به مردم و توسعه شهرها و روستاها است.

وی با اشاره به نقش شورا در تسهیل‎سازی، تعامل و همکاری در برنامه‎ها افزود: همه باید برای تحقق اهداف دولت همکاری کنیم.

دهقان تصریح کرد: سال گذشته تدوین پیش‎نویس برنامه پنجم عمرانی، زیست محیطی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و پیش‎نویسی در این زمینه تهیه شد.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که برنامه‎نویسی در شهرداری‏های استان نهادینه شود و هر شهرداری برای پنج سال آینده چشم‎انداز و برنامه داشته باشد.

دهقان اضافه کرد: در نظارت شورای عالی بر عملکرد استان‎ها، از استان‎هایی بودیم که عملکرد قابل قبولی داشته‎ایم و ماموریت‎هایمان را در سال گذشته به خوبی انجام داده‎ایم.

وی راه‎اندازی سامانه شورای اسلامی استان، انعقاد تفاهمنامه با دستگاه‎های اجرایی و برگزاری نشست‎های مختلف با مدیران استان، پیگیری ساختمان دائمی برای شورا، برگزاری نشست‎های دوره‎ای در شهرستان‏ها و برگزاری دوره‎های آموزشی بودجه‎نویسی را از جمله اقدامات انجام شده توسط این شورا در سال گذشته ذکر کرد.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر یادآور شد: امسال اجرای طرح آسیب‎شناسی شوراهای اسلامی به عنوان یکی از دغدغه‎های مهم در این حوزه را در استان بوشهر داریم.

دهقان گفت: این طرح به عنوان یک فرآیند تهدید و فرصت با ابلاغ شورای عالی استان‎ها در 180 شهر و روستای استان بوشهر اجرا می‎شود.

وی ادامه داد: نظارت و ارزشیابی عملکرد شوراهای شهرها و روستاها، اجرای سند چشم‎انداز پنج ساله تا پایان امسال و تدوین برنامه توسط شهرداری‎ها، سرکشی منظم از شهرستان‎ها، فعال‌سازی کمیسیون‎های تخصصی شوراها و تهیه کتابنامه از فعالیت دوره سوم شوراها به عنوان برنامه امسال در دستور کار قرار گرفته است.

دهقان اضافه کرد: پیام رهبری به شورای سوم حاوی ماموریت‎های جدید است و امیدواریم بتوانیم در سال پایانی دوره سوم شوراها حرکت جدی‎تری داشته باشیم و با قوت بیشتری و خدمت خالصانه و بی‎منت که انتظار رهبری از این مجموعه در دوره سوم بود، این دوره را به پایان برسانیم.

1/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول