اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

خانوارهای اردبیلی ماهانه 60 میلیارد تومان یارانه می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت:‌ خانوارهای اردبیل ماهانه بیش از 60 میلیارد تومان یارانه دریافت می‌کنند.

خانوارهای اردبیلی ماهانه 60 میلیارد تومان یارانه می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در اردبیل اظهار داشت: موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها در قانون برنامه اول تا چهارم توسعه مورد تاکید قرار گرفت اما دولت‌های گذشته به دلیل دغدغه‌های مختلف به ویژه در حوزه آبادانی و عمران بعد از جنگ موفق به اجرای آن نشدند.

وی خاطرنشان کرد:‌ به غیر از حوزه تامین اجتماعی در برنامه اول، دوم و سوم توسعه حرکتی در این زمینه شکل نگرفت اما در برنامه چهارم توسعه با همت دولت احمدی‌نژاد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تقدیم مجلس شد و بعد از بررسی‌ها و نظر نهایی مجلس این قانون از سال 89 اجرایی شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل یادآور شد: تاکنون در 14 مرحله خانوارهای ایرانی یارانه دریافت کرده‌اند و ادامه این روند نیز همچنان ادامه دارد.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه در کشور نیز بر اساس آمار سازمان هدفمندی یارانه‌ها 65 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند، بیان داشت: حدود 10 میلیون نفر به دلیل وضعیت مالی مناسب از دریافت آن انصراف داده و یا اصلا در این طرح شرکت نکرده‌اند.

این مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برای اجرای مرحله دوم هم اکنون 28 هزار تومان به حساب خانوارهای ایرانی که از تمکن مالی برخوردار نیستند پرداخت شده است که بعد از آغاز مرحله دوم این مبلغ قابل برداشت خواهد بود.

 

375 هزار خانوار در اردبیل یارانه دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به سرشماری سال 90 در استان اردبیل  382 هزار و 91 خانوار زندگی می‌کنند که از این تعداد 375 هزار و 124 خانوار ماهانه یارانه نقدی را دریافت می‌کنند.

مهدی‌زاده یادآور شد: ممکن است در درون یک خانواده پدر‌سالاری فرزندان نیز در کنار پدر و مادر زندگی کنند اما به عنوان یک خانوار مجزا و مستقل محسوب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر خانوارها و مردم استان در 14 مرحله گذشته یارانه دریافت کرده‌اند که با یک حساب سر‌انگشتی در این مدت بالغ بر 920 میلیارد تومان یارانه به حساب خانوارهای استان اردبیل واریز شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با مقایسه این رقم با اعتبارات عمرانی استان گفت:‌ این پرداختی‌ها در حالی اتفاق افتاده است که سقف اعتبارات عمرانی استان 109 میلیارد تومان است که ما چندین برابر اعتبار عمرانی استان به صورت نقدی به مردم یارانه پرداخت کردیم.

مهدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دولت خدمتگزار با هدف هدفمندی و ساماندهی یارانه‌ها سال 87 لایحه خود را به مجلس فرستاد و بعد از یک سال بحث و بررسی‌ها در دی ماه سال 88 این قانون تصویب و مراحل اجرایی آن آغاز شد.

این مسئول از این حرکت به عنوان فراهم کننده بستر عدالت اجتماعی و رفع بسیاری از دغدغه‌ها یاد کرد و ادامه داد: در مرحله اول هدفمند کردن یارانه‌ها به برخی از کالاها نظیر حامل‌های انرژی، آب، برق، گاز و نان و برخی دیگر از حوزه‌ها محدود شد اما در گام‌های بعدی این قانون به شکل گسترده اجرایی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل اصلاح در نظام بانکی، مالیات، گمرکات و بسیاری از حوزه‌های اقتصادی را از ثمرات طرح تحول اقتصادی دولت یاد کرد و اظهار داشت:‌ در کنار آزادسازی قیمت‌ها دولت در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و جلوگیری از تورم مایحتاج ضروری مردم را به شکل مناسب و با قیمت متعادل تامین کرده تا جلوی اختلال بازار و تلاش سودجویان در گرانفروشی را بگیرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول