اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد

ثبت‌نام 10 هزار دانش‌آموز کاشانی در طرح ملی حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: مدیر دارالقرآن مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشان از ثبت‌نام حدود 10 هزار نفر دانش‌آموز این شهرستان در طرح ملی و سراسری حفظ قرآن کریم خبر داد.

ثبت‌نام 10 هزار دانش‌آموز کاشانی در طرح ملی حفظ قرآن

حجت‌الاسلام رضا خرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این تعداد دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پیش دانشگاهی با وجود مشکلات و اختلالات اینترنتی موفق به ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقات شدند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان در طرح ملی سراسری حفظ قرآن از نیم جزء، یک جزء، دو جزء تا حفظ کل قرآن شرکت می‌کنند.

مدیر دارالقرآن مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: مراحل اجرایی این طرح بعد از اخذ دستورالعمل اجرایی مسابقات آغاز می‌شود.

خرمی در ادامه با اشاره به اینکه 300 نفر از دانش‌آموزان کاشانی در  مرحله نهایی آزمون درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی شرکت کرده‌اند، بیان کرد: این تعداد دانش‌آموز به عنوان برگزیدگان دختر و پسر مدارس راهنمایی و دبیرستان شهرستان کاشان در مرحله نهایی آزمون بیستمین دوره درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی شرکت کردند.

وی افزود: این تعداد شرکت کننده در مدت 20 هفته برگزاری این مسابقات در سراسر مدارس شهرستان موفق شدند به مرحله نهایی این مسابقات صعود کنند.

خرمی همچنین از توزیع رایگان 45 هزار نسخه نرم‌افزار سروش ایمان رایگان به دانش‌آموزان شهرستان کاشان خبر داد و گفت: مجوز تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان آموزش قرآن است.

وی برگزاری مسابقات قرآن در زمینه‌های حفظ، مفاهیم و قرائت و نیز برگزاری مسابقات قرآن ویژه دانش‌آموزان فرهنگی، تأسیس 25 کانون تابستانی با 23 کلاس آموزش قرآن، خوشنویسی، نقاشی همراه با توزیع نرم‌افزار قرآنی، اردوهای قرآنی، نشریه بشارت و همایش قرآن را از دیگر فعالیت‌های دارالقرآن مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشان ذکر کرد.

بیش از 50 هزار نفر از دانش‌آموزان شهرستان کاشان زیر پوشش دارالقرآن مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان در امور قرآنی فعالیت دارند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول