اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌معاون بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

ابلاغ ردیف بودجه و محل تامین اعتبار خسارات گلستان

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور گفت:‌ سیلاب سال گذشته در استان 150 میلیارد ریال برآورد خسارت شد که کار تفاهم را انجام دادیم و ردیف بودجه و محل تامین اعتبار مشخص شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

ابلاغ ردیف بودجه و محل تامین اعتبار خسارات گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، محمدفرید لطیفی در جلسه‎ای که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان و فرماندار آق‎قلا برگزار شد عنوان کرد: خوشبختانه سیلاب اخیر در این استان، عالی مدیریت شد و افراد باتجربه به خوبی در کنار هم حضور یافتند تا با کمترین خسارت و آسیب این سیلاب را مهار کنند.

وی افزود: اقدامات مسئولان استان باید به حدی برسد که این مشکلات به صورت ریشه‎ای حل شود و باید اقدامات پیشگیرانه و اثرگذاری بهتر و بیشتری صورت گیرد.

معاون بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حادثه رخ داده در شهرستان آق‎قلا در سطح استانی بوده که با حضور موثر افراد باتجربه، کمترین میزان خسارت و آسیب به مردم حادثه دیده وارد شد، مسئولان گلستان باید فکر اساسی در جلوگیری از سیلاب داشته باشند.

وی در ادامه افزود: استان گلستان از نظر شرایط آب و هوایی بسیار خاص است و با توجه به این موقعیت، استان با حوادث مختلفی گریبانگیر است و با توجه به آمار ارائه شده مدیریت بحران استان باید برای کاهش خسارات، اعتبارات تخصیصی را به درستی هزینه کند.

لطیفی افزود: نقش سازمان مدیریت بحران در واقع یک نقش هماهنگ‌کننده، نظارتی و حمایتی است و تمام سازمان‎ها باید نقش خود را پیگیرانه ایفا کنند.

معاون بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از مسئولان استان انتظار داریم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و از حوادث و بحران‌ها به نفع مردم استفاده شود.

معاون بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه افزود: مبلغ برآورد اولیه این سیلاب 100 میلیارد ریال است و سیلاب سال گذشته در استان 150 میلیارد ریال برآورد خسارت شد که کار تفاهم را انجام دادیم و ردیف بودجه و محل تامین اعتبار مشخص شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان نیز گفت: در پی افزایش 88 درصدی میزان بارندگی نسبت به سال گذشته، افزایش میزان بالای رواناب و همچنین آب ناشی از ذوب شدن برف، آب زیادی را وارد مجاری آبی استان کرد که تمام‌ این عوامل دست به دست هم داده و باعث وقوع دو سیل پیاپی در استان شده است که البته با مدیریت فنی شرکت آب منطقه‎ای و همکاری سایر دستگاه‎ها با محوریت مدیریت بحران استان این مشکل برطرف شد.

ایرج حیدریان اظهار داشت: البته اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع سیل نظیر لایروبی رودخانه‎ها، تنظیم آبگیری سدها و تعمیر و نگهداری تاسیسات آبی از آن جمله هستند.   

وی افزود: به دنبال احتمال وقوع ترسالی و چند‌ سال پیاپی خشکسالی در استان، همچنین به علت شیب کم و وجود رسوبات بسیار در رودخانه‎های استان، بستر این رودخانه‎ها همواره نیاز به لایروبی مستمر دارند که با برآوردهای انجام شده به 70 میلیارد ریال اعتبار در قالب بازسازی نیازمند هستیم.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول