اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه ابرکوه:

طوفان در ابرکوه خسارات زیادی وارد کرد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه ابرکوه گفت: طوفان‌های اواخر سال گذشته خسارات بسیاری در بخش‌های مختلف شهرستان ابرکوه برجا گذاشت.

طوفان در ابرکوه خسارات زیادی وارد کرد

جواد شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه میزان خسارات وارده ناشی از طوفان‌های شن در این شهرستان را اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در طوفان‌های اواخر اسفندماه گذشته حدود 30 رشته قنات در این شهرستان دچار خسارت شدند و در این میان دو رشته قنات به طور کلی مسدود شده است و نیاز به مرمت دارد.

شمس در مورد میزان خسارات وارده به این قنوات نیز گفت: طی برآوردهای انجام شده توسط این ستاد، خسارت وارد شده بیش از 300 میلیون تومان است.

وی یادآور شد: خسارت طوفان تنها به قنوات خلاصه نشده است و بسیاری از بخش‌ها به ویژه بخش کشاورزی از این طوفان‌ها آسیب دیده‌اند.

شمس افزود: در جریان طوفان‌های اخیر زنبورداران شهرستان نیز متحمل خسارت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 4 هزار و 800 کلنی زنبور دچار خسارت شده‌اند که در این میان هزار و 300 کلنی به طور کامل از بین رفته است و زنبورداران بالغ بر 130 میلیون تومان متحمل خسارت شده‌اند.

شمس یادآور شد: طوفان‌ها علاوه بر موارد ذکر شده خسارات دیگری نیز به بخش‌های مختلف شهرستان وارد کرده است.

وی افزود: خرابی چهار واحد گلخانه با برآورد خسارت 150 میلیون تومانی و خرابی در برخی از دامداری‌ها از دیگر خساراتی است که این شهرستان به واسطه طوفان متحمل شده است.

شمس خاطرنشان کرد: در طوفان‌های شن هم‌چنین مشکلات ترددی بسیاری در مسیرهای ترددی شهرستان و به ویژه محور یزد ابرکوه ایجاد شد که از جمله این مشکلات می‌توان کاهش دید و بسته شدن جاده هم‌چنین تصادفات جاده‌ای اشاره کرد.

وی افزود: در طول مدت طوفان شاهد شش فقره تصادف در این محور بودیم که خوش‌بختانه این تصادفات تلفات جانی نداشت.

طوفان‌های شن هر سال خسارات بسیاری را به بخش‌های مختلف و بیشتر در بخش کشاورزی این شهرستان برجای می‌گذارد و امسال میزان و سرعت این طوفان‌ها بیش از سالیان گذشته بوده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول