اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو خبر داد

بهره‌برداری از 50 سد در کشور در سال‌جاری

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو از بهره‌برداری 50 سد در کشور در سال‌جاری خبر داد.

بهره‌برداری از 50 سد در کشور در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مجید نامجو، صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب دریای خزر به سمنان در محل عمومی منطقه گهرباران اظهار داشت: این پروژه به نام حضرت مهدی (عج) کلنگ‌زنی شده است.

وی با اشاره به اینکه این موفقیت بزرگ در طلیعه سال 91 فراهم شده، نشان‌دهنده بهار نیک است، خاطرنشان کرد: پروژه طرح شیرین‌سازی آب دریای خزر به فلات مرکزی، طرح بزرگ‌ترین سد بتنی دنیا به ارتفاع 315 متر به نام سد بختیاری از پروژه‌هایی هستند که موافقت اجرایی آن انجام شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در سال 90 کارهای بزرگی را شامل اضافه کردن 12.5 میلیارد متر مکعب به حجم آب ذخایر کشور انجام داده، ابراز داشت: آبرسانی و برق‌رسانی به تمام پروژه‌های مسکن مهر نیز یکی دیگر از خدمات وزارت نیرو در سال گذشته بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌جاری نیز بهره‌برداری 50 سد، 26 طرح آبرسانی و 23 نیروگاه برق را نیز در دستور کار داریم، گفت: این پروژه‌ها در لیست پروژه‌های مهر ماندگار است.

نامجو با اشاره به اینکه وزارت نیرو آماده اجرایی شدن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها است و همکاری خود را اعلام می‌کند، عنوان کرد: باید وزیر نیرو باشید تا حس کنید که این طرح و این کلنگ‌زنی چه مفهومی دارد.

وی با بیان اینکه تنش‌های آب در دنیا جدی است، گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل قرار گرفتن در تنش‌های آبی با کشتی انتقال آب را انجام می‌دهند و این طرح نیز پیوند دو حوزه آبی کشور برای حل مشکلات آب در کشور است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه دو سد در دولت نهم در مازندران کلنگ‌زنی شد، ابراز داشت: سد کسیلیان، سد گلورد و سد هراز در استان مازندران در لیست پروژه‌های مهر ماندگار قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران از سال 89 کار مطالعاتی آن با فعالیت کاری 40 هزار نفر ساعت انجام شد، متذکر شد: بزرگ‌ترین مشاور کشور متولی این طرح است و حداقل 10 جلسه با رئیس جمهور برگزار شد.

نامجو در پایان از وزارت نفت، محیط زیست، راه و شهرسازی و بخش برق وزارت نیرو و استانداران مازندران و سمنان برای اجرایی شدن این پروژه تقدیر کرد.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول