اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی قروه خبر داد

رهاسازی 10 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه سراب قروه

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی قروه از رهاسازی 10 هزار قطعه بچه ماهی در آینده نزدیک در دریاچه سراب این شهرستان خبر داد.

رهاسازی 10 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه سراب قروه
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو کریم‌پناه بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان، ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: این بچه ماهی‌ها از نوع آمور و فیتوفاگ هستند که برای تامین آن از شمال کشور، 15 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی همچنین از تشکیل 60 فقره پرونده تخلفات تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 60 فقره پرونده تخلفاتی در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
سرپرست جهاد کشاورزی قروه با بیان اینکه در این پرونده‌ها از 100 مترمربع تا شش هزار مترمربع تغییر کاربری غیرمجاز وجود دارد، تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های تخلفاتی به جایگاه‌های انباشت پوکه‌های معدنی با 50 درصد اختصاص دارد و احداث خانه باغ و دامداری‌های غیرمجاز در حاشیه شهرهای کوچک در رده بعدی قرار دارند.
کریم‌پناه در ادامه به بهره‌برداری کاسه سد سنگ سیاه قروه اشاره کرد و یادآور شد: با بهره‌برداری از آن تعاونی تولید صیادی در شهرستان به منظور پرورش ماهیان گرم آبی در منابع آبی این سد تشکیل خواهد شد.
وی به کشت محصولات پاییزه در این شهرستان در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: 81 هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم منطقه زیرکشت غلات قرار گرفته است که مهم‌ترین نوع آن گندم و جو است.
سرپرست جهاد کشاورزی قروه به اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن واحدهای پرورش دام و طیور در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا کار گازرسانی به 16 واحد مرغداری با صرف اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل بهینه‌سازی مصرف انرژی و هدفمندی یارانه‌ها به اتمام رسیده است.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول