اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به یکسان بودن قیمت درب کشتارگاه

تفاوت قیمت میان مرغ توزیعی اصفهان و تهران وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مرغ‌داران نمونه زواره گفت: با توجه به یکسان بودن قیمت مرغ درب کشتارگاه میان اصفهان و تهران تفاوت قیمت مرغ توزیعی میان این دو شهر وجود دارد که دلیل تفاوت این دو قیمت را نمی‌دانیم.

تفاوت قیمت میان مرغ توزیعی اصفهان و تهران وجود دارد

خسرو برخمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت قیمت مرغ در استان اصفهان بیان داشت: قیمت مرغ زنده در حال حاضر 3 هزار و 100 تومان است که یک قیمت معقولی برای مرغ‌دار است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه قیمت نهاده‌ها از قبیل سویا که تا 10 روز گذشته یک هزار و 100 تومان بوده، اما در حال حاضر حدود 950 تومان است که این وضعیت برای تولیدکنندگان بهبود پیدا کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مرغ‌داران نمونه زواره افزود: در حال حاضر خبری از واردات مرغ نیست، اما اگر واردات به کشور صورت بگیرد باز اوضاع برای تولیدکنندگان بد می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود دو ماه است که بازار مرغ کشور بهبود پیدا کرده است در حالی که در دی‌ماه سال گذشته قیمت مرغ حدود 2 هزار و 100 تومان بوده است.

برخمی گفت: به دلیل عدم واردات مرغ به کشور شرایط برای تولیدکنندگان بهتر شده و در حال حاضر مرغ تولید داخل به مصرف‌کننده عرضه می‌شود، زمانی که مرغ منجمد در بازار کاهش پیدا کرد اکثر نهادها و سازمان‌ها رو به مصرف مرغ گرم آورده و استقبال افزایش پیدا کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مرغ داران نمونه زواره به وضعیت قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: در چند روز گذشته به علت افزایش قیمت مرغ قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و در مقابل نیز قیمت مرغ نیز روزی 100 تومان کاهش پیدا کرد.

وی گفت: اگر وارداتی به کشور انجام نگیرد ما توان تأمین مرغ در داخل کشور را داریم، ما تا جایی توانایی تولید مرغ کشور را داریم که می‌توانیم به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

برخمی تأکید کرد: در حال حاضر 70 درصد مرغ‌داری‌ها مشغول به فعالیت هستند و 30 درصد از آنها در حال حاضر خالی هستند که اگر تمام واحدهای مرغداری فعالیت خود را انجام دهند توان صادرات به دیگر کشورها را پیدا می‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مرغ‌داران نمونه زواره با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان داشت: تنها کمکی که دولت می‌تواند به تولیدکننده انجام دهد عدم واردات مرغ به کشور است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تولید جوجه‌ریزی در کشور مناسب بوده به صورتی که تمام مرغ‌داران در حال فعالیت در این بخش هستند.

برخمی از تفاوت قیمت مرغ توزیعی در شهرهای اصفهان و تهران سخن گفت و اظهار داشت: در حال حاضر قیمت درب کشتارگاه مرغ در تهران و اصفهان یکسان است، اما قیمت توزیعی آن تفاوت داشته یعنی در اصفهان 4 هزار و 600 تومان و در تهران 4 هزار و 100 تا 4 هزار تومان 250 تومان است که اگر هشت درصد به قیمت مرغ توزیعی اصفهان اضافه می‌شود حدود 5 هزار تومان به مصرف‌کننده فروخته می‌شود.

وی گفت: دلیل تفاوت قیمت در این دو شهر را نمی‌دانیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول