اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

قیمت گوشت مرغ کاهش می‌یابد / قیمت شیر تغییر نکرده است

خبرگزاری فارس: معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با توجه به اینکه دانه‌های خوراکی سویا بین مرغداران در حال توزیع است به زودی قیمت گوشت مرغ با کاهش روبه‌رو می‌شود.

قیمت گوشت مرغ کاهش می‌یابد / قیمت شیر تغییر نکرده است

امیر محمدی‌چهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، به برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت شیر در سطح شهر اشاره کرد و اظهار داشت: قیمت شیر پاکتی یارانه‌ای در سطح شهر تغییر نکرده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر پاکت شیر یارانه‌ای برای مصرف‌کنندگان 750 تومان است، تصریح کرد: در صورتی که مردم با نوسان قیمت شیر در سطح شهر مواجه شدند، با شماره تلفن 124 تماس گرفته و گزارش دهند تا به تخلفات رسیدگی شود.

معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در هر زمانی نمی‌توان افزایش قیمت شیر را خطای فروشنده دانست بلکه گاهی شیر به صورت پاستوریزه و هموژنیزه توزیع می‌شود که قیمت‌گذاری آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت نیست.

وی همچنین به دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ از روزهای پایانی سال گذشته تاکنون اشاره و ابراز کرد: مرغ کالایی اقتصادی است که تعیین قیمت آن به چندین کالای دیگر نیاز دارد که از جمله این کالاها می‌شود به دانه خوراکی مرغ اشاره کرد.

محمدی‌چهر بیان کرد: در چند ماه پیش مشکلی در توزیع دانه خوراکی مرغ رخ داد که منجر به افزایش قیمت مرغ در بازار شد، ولی اکنون پیش‌بینی می‌شود به دلیل توزیع دانه‌های سویا بین مرغداران، قیمت مرغ در آینده نزدیک کاهش یابد.

وی ادامه داد: دانه‌های سویا که بین مرغداران توزیع می‌شود وارداتی است و تنها پنج درصد از این دانه‌ها تولیدات داخلی است.

*توزیع میوه یارانه‌ای ادامه دارد

معاون داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به واردات میوه جدید در بازار میوه و تره‌بار اشاره و ابراز کرد: ثبت و سفارشات میوه‌های وارداتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد و مجوز آن از سوی نهادهای گوناگونی چون سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود که در صورت نیاز بازار و برای افزایش نیافتن قیمت‌ها مجوز آن صادر می‌شود.

وی از ادامه توزیع میوه‌های شب عید در چند نقطه از شهر خبر داد و گفت:‌ خیابان امام خمینی(ره)،‌ میدان نواب صفوی و خیابان عطاران از جمله نقاطی هستند که توزیع میوه با قیمت یارانه‌ای در این نقاط همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول