اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان:

مهم‌ترین دغدغه کتابداران کشور مشکلات مالی است

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌ةای عمومی شهرستان دشتستان گفت: مهم‌ترین دغدغه کتابداران کشور مشکلات مالی است.

مهم‌ترین دغدغه کتابداران کشور مشکلات مالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علی دهقان شامگاه دوشنبه در نشست با کتابداران شهرستان دشتستان اظهار داشت: توجه به نیازهای فرهنگی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که کتابخانه‌های عمومی در تمام شهرها و بخش‌ها باید به آن توجه داشته باشند و در برطرف شدن نیازهای فرهنگی کوشا باشند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که کتابداران باید همواره به آن توجه داشته باشند توجه به نیازهای مطالعاتی رده‌های سنی مختلف و مشاوره اعضای کتابخانه‌ها در انتخاب کتاب‌های مناسب به منظور افزایش سرانه مطالعه است.

دهقان اذعان کرد: مشاوره اعضای کتابخانه‌های عمومی در آشنایی با کتب از اهمیت بالایی برخوردار است و باید یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان قلمداد شود و کتابداران تمام توان خود را در این راستا به کار گیرند.

وی با اشاره به رویکرد کتابخانه‌های عمومی در سال 91 اضافه کرد: در سال جاری رویکرد خود را در جذب حداکثری اعضا متمرکز کرده‌ایم و با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین توان خود را برای افزایش میزان اعضای کتابخانه‌های عمومی به کار می‌گیریم.

این مسئول بیان کرد: مسائل و مشکلات مالی یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی تمام کتابداران کشور و شهرستان دشتستان است و شهرداری‌ها با پرداخت به موقع حق نیم درصد از درآمد کتابخانه‌های عمومی می‌توانند نقشی موثر در بهبود فعالیت کتابخانه‌های عمومی ایفا کنند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان تصریح کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی مستلزم دارا بودن هزینه و اعتبارات است و با حمایت همه‌جانبه مسئولان شهرستان اقدامات فرهنگی فراوانی توسط این نهاد را در سال جاری در نقاط مختلف شهرستان شاهد خواهیم بود.

دهقان بیان کرد: فرماندار محترم و معاونین ارزشی ایشان در مسئله پرداخت حق نیم درصد از درآمد کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری پیگیری‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند که از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول