اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد

بازگشت هنر سبدبافی مرند به چرخه تولید

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از احیای رشته سبدبافی کشکسرای مرند در سال 90 خبر داد.

بازگشت هنر سبدبافی مرند به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: در همین زمینه دوره‌ آموزشی این رشته در سطح استان برگزار و با استقبال شایان توجه هنرجویان مواجه شد.

وی تعداد آموزش‌دیدگان سبدبافی را بالغ بر 60 نفر دانست و افزود: اکثر این افراد جذب بازار کار شده‌اند که همین موضوع موجب گرایش بیشتر به این رشته در سال 90 شد.

مدیرکل‌ میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد تسهیلات برای فعالان این رشته، ادامه داد: به منظور تهیه مواد اولیه،‌ مبالغی به عنوان وام در اختیار این افراد قرار گرفت.

محمدی در پایان تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار،‌ فضایی را در اختیار فعالان این رشته قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: این هنر ظریف در سال‌های گذشته، در شهرستان مرند و به‌خصوص شهر کشکسرای، به سبب وجود گندمزارهای وسیع رواج زیادی داشت و زنان و دختران با بافت انواع سبد و وسایل و لوازم آشپزخانه، نقش مهمی در بهبود شرایط اقتصادی خانواده ایفا می‌کردند.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول