اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

امنیت حاکم در ایران هیچ جای جهان نیست

خبرگزاری فارس: گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ایران امن‌ترین کشور دنیاست و آرامش و امنیتی که بر ما حاکم است در هیچ جای عالم نیست.

امنیت حاکم در ایران هیچ جای جهان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی صبح امروز در نخستین گردهمایی یک روزه رؤسای ادارات شهرستان‌ها و اعضای شورای معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: هر جا تبعیت از ولایت انجام شده، حرکت جامعه اسلامی قوی و پر شتاب بوده است و هر زمان که این تبعیت کم‌رنگ شده، جامعه اسلامی آسیب دیده است.

وی با اشاره به سقوط دیکتاتورها در کشورهای عربی تصریح کرد: یکی از دلایلی که کشورهای عربی انقلاب کردند و طاغوت‌ها را پایین کشیدند، بعد از انقلابشان آن وحدت و انسجام قبل از پیروزی را ندارند، این است که رهبری که بتواند ایفاگر رسالت هدایت‌گری مردم آن کشور را داشته باشد، وجود ندارد و به همین دلیل بستر وحدت و انسجام به وجود نیامده است.

وی ابراز داشت: طی بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مسیر پیشرفت و تعالی در کشور پیموده شده و تردیدی نیست که بیشتر عزتمندی ما در سایه‌سار شاخصی به نام ولایت و رهبری است که با تدبیر و هدایت‌گری امام راحل و سپس مقام معظم رهبری صورت گرفت و تبعیت و بصیرت امت هم در این مسیر مؤثر بوده است.

سعیدی گفت: شعار اول انقلاب استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود و با این شعار محوری انقلاب به پیروزی رسید و بالنده شد در آغاز و با رها شدن از قید و بند ستم‌گران و وابستگان به قدرت‌های استکباری آزادی رقم خورد و جمهوری اسلامی نیز در سال 58 و با رأی قاطع ملت شکل گرفت.

وی افزود: استقلال به چند حرکت محدود نیست و وجوه بسیاری را شامل می‌شود، استقلال به این معنی است که وابستگی ما به بیگانگان قطع شود و وابستگی با تعامل و مراوده متفاوت است.

سعیدی تصریح کرد: باید این وضعیت به گونه‌ای باشد که در هیچ مقطع زمانی به خاطر قطع رابطه با هر کشوری و به هر دلیلی دچار مشکل و چالش نشویم.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس، تحریم‌ها و سایر دشمنی‌ها موجب پیشرفت سریع‌تر کشور شد و هم اکنون در بعد امنیتی هیچ کمبودی نداریم.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: در بعد امنیتی به واسطه جانبازی و مجاهدت و ایثارگری رزمندگان طی هشت سال دفاع مقدس مقتدرانه روی پای خودمان ایستادیم و افتخار می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور دنیاست و آرامش و امنیتی که بر ما حاکم است در هیچ جای عالم نیست.

سعیدی ابراز داشت: در حوزه‌های پزشکی به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌ایم و در بخش انرژی هسته‌ای به عنوان قدرت هسته‌ای در دنیا مطرح شده‌ایم و این جایگاه کمی نیست، صدها و هزاران رهاورد انقلاب اسلامی در سایه‌سار ولایت و مجاهدت ملت ایران اسلامی رقم خورده است.

وی با اشاره به نامگذاری چند سال گذشته با محوریت اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در حوزه اقتصادی همان‌گونه که مقام معظم رهبری با نام‌گذرای سال‌ها توجه را به آن جلب می‌کنند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

* تشکیل کمیته‌های برنامه‌های فرهنگی در کرمان

همچنین حجت‌الاسلام علی علیزاده معاون امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نخستین گردهمایی یک روزه رؤسای ادارات شهرستان‌ها و اعضای شورای معاونان این نهاد اظهار داشت: بررسی عملکرد اداره‌های شهرستانی در سال گذشته و نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از اهداف این گردهمایی است.

وی خاطرنشان کرد: در این گردهمایی همچنین کمیسیون‌های چهارگانه‌ اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، اداری و مالی و تعیین شاخص ادارات برتر در سطح استان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول