اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل برق منطقه‌ای خوزستان:

40 درصد برق تولیدی خوزستان در صنایع مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: صنایع استان حدود 40 درصد برق تولیدی نیروگاه‌ها را مصرف می‌کنند.

40 درصد برق تولیدی خوزستان در صنایع مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، مسعود معین‌پور اظهار کرد: وجود صنایعی مانند  فولاد، نورد، نفت، پتروشیمی، سیمان و صنایع  جانبی نیشکر در استان  حدود 40 درصد برق تولیدی نیروگاه‌ها را مصرف می کند.

وی افزود: دراستان خوزستان هفت نیروگاه برق آبی، دو نیروگاه حرارتی بخش دولتی، سه نیروگاه حرارتی بخش خصوصی  قرار دارد که ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های برق آبی 8 هزار و 844 مگاوات و  نیروگاه‌های حرارتی 3 هزار و 689 مگاوات است.

معین پور مجموع تولید نیروگاه‌های استان را درسال گذشته 29 میلیون کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: نیروگاه‌های حرارتی 19 میلیون کیلووات ساعت و نیروگاه‌های برق آبی 10 میلیون کیلوولت ساعت انرژی تولید و به شبکه تحویل دادند.

به گفته این مقام مسئول، حداکثر بار شبکه خوزستان همزمان با پیک سراسری کشور در 12 مردادماه سال گذشته با دمای 52 درجه  معادل 6 هزار و 604 مگاوات بوده که در ساعت 16 آن روز به وقوع پیوسته است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به اثرات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: از جمله نتایج اجرای این قانون کاهش چهار درصدی مصرف برق در بخش خانگی، افزایش 14 درصدی مصرف انرژی در بخش صنایع و کاهش2  میلیون مگاوات ساعت به ارزش 125 میلیارد تومان است که معادل ساخت یک واحد نیروگاهی 125 مگاواتی است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تصریح کرد: از آنجایی‌که صنعت برق یکی از زیر ساخت‌های مهم و مورد نیاز اساسی صنایع  است در سال جاری به منظور عمل نمودن به منویات رهبر معظم انقلاب همواره خواهیم کوشید تا برق مطمئن و پایدار را برای پشتیبانی و حمایت از تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی تأمین نمائیم.

معین پور اظهار داشت: به همین منظور علاوه بر انجام تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاهی و بهینه سازی شبکه‌های انتقال و فوق توزیع، پروژه‌های جدیدی شامل احداث پست‌ها و خطوط برق در دست انجام است که بعضی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و بعضی نیز تا قبل از پیک بار تابستان 91 به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطر نشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر 300 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول