اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ملایر

جذب اعتبارات برای پروژه‌های آب روستایی، اولویت امسال است

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر مهمترین اولویت کاری امسال را جذب اعتبارات برای پروژه‌های آب روستایی دانست.

جذب اعتبارات برای پروژه‌های آب روستایی، اولویت امسال است

محمدرضا ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: از اعتبارات ماده 180 به مبلغ مصوب 5 میلیارد و 150 میلیون تومان به روستاهای ملایر اختصاص یافته که 4 میلیارد و 300 میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این رقم از اعتبارات سال 90 بوده و در اسفندماه محقق شده است، تأکید کرد: باید این اعتبارات را هر چه زودتر جذب کنیم که این رقم برای 26 پروژه هزینه می‌شود.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر ابراز داشت: این اعتبارات برای پروژه‌هایی شامل ساخت مخزن، حفر و ساخت چاه، تعویض و بازسازی شبکه‌های آب روستایی و... هزینه می‌شود.

وی مهمترین اولویت کاری امسال را با توجه به نامگذاری از سوی مقام معظم رهبری جذب اعتبارات و استفاده بهتر از منابع ملی در خدمت‌رسانی بهتر به مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها احتمال می‌دهیم در تابستان امسال نیز برخی روستاهای ما با کمبود آب مواجه شوند.

ترکاشوند ابراز داشت: در این راستا نیز همچون سال‌های گذشته تمهیدات لازم اندیشیده شده و این روستاها در مواقع کم‌آبی و مشکل از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی در ادامه کیفیت آب روستاهای ملایر را خوب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برای بهداشت آب 50 دستگاه کلرزن گازی و 50 دستگاه کلرزن مایع در سطح روستاهای ملایر فعال است و خوشبختانه مواد شیمیایی غیر مجاز در آب‌های روستاها مشاهده نشده است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر عنوان کرد: آزمایشات میکروبی هر ماه توسط کارشناسان برای آب روستاهای ملایر انجام می‌شود و آزمایشات شیمیایی نیز به صورت دوره‌ای در روستاها هر شش ماه یک بار انجام می‌گیرد.

وی در ادامه از بدهی 350 میلیون تومانی روستاییان ملایر به شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اگر روستاییان نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود و خدمات‌رسانی بهتر انجام می‌گیرد.

ترکاشوند در پایان سخنانش گفت: امیدواریم در سال تولید ملی با پایین آوردن هزینه‌ها و استفاده بهتر از منابع ملی و استفاده نکردن آب آشامیدنی در مصارف غیر ضروری به تولید داخلی و سرمایه‌های کشور کمک کنیم.

انتهای پیام /خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول