اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

کشاورزان در کمترین زمان بیمه خسارت محصولات‎شان را دریافت کنند

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: پرداخت خسارات بیمه شدگان توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی سرعت پیدا کند تا کشاورزان در کمترین زمان، خسارات خود را از صندوق بیمه دریافت کنند.

کشاورزان در کمترین زمان بیمه خسارت محصولات‎شان را دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت بعد از ظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه رسمی ستاد مدیریت بحران استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: عملیات پرداخت خسارت محصولات کشاورزی باید از طریق ستاد حوادث، نظارت و از سوی جهاد کشاورزی پیگیری شود.

وی در خصوص عدم ساخت‎و‎ساز در حریم رودخانه‎ها بیان داشت: رسانه‎ها باید در این زمینه کمک کنند که اطلاع‎رسانی خوب، جامع و شفاف انعکاس داده شود تا کسانی که در حریم رودخانه‎ها اقدام به ساخت‎و‎ساز می‎کنند بدانند این عمل یک کار غیرقانونی است.

استاندار گلستان با تصریح به اینکه باید جلوی ساخت‎و‎سازهای غیرقانونی گرفته شود متذکر شد: دستگاه‎های اجرایی نیز باید از ظرفیت‎های قانونی خود برای جلوگیری از ساخت‎و‎سازها اقدام کنند.

قناعت تاکید کرد: در بخش آموزش به مردم نیز انتظار داریم مجموعه‎های مرتبط، موضوع را در دستور کار خود قرار دهند تا این عملیات به خوبی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و دستگاه‎های اجرایی باید پروژه‎های حوادثی که تهیه می‎کنند در اولویت برنامه‎های‎شان قرار دهند یادآور شد: انتظار دیگری که از مدیران می‎رود این است که موضوعات حوادث اخیر را از طریق وزارتخانه‎ها و سازمان‎های خود پیگیری کنند تا اعتبارات لازم در این بخش تامین شود.

استاندار گلستان ایجاد پست سازمانی حوادث را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و یادآور شد: متاسفانه هنوز برخی از دستگاه‎های اجرایی نسبت به ایجاد این پست سازمانی اقدام نکرده‎اند که هر چه سریع‎تر باید در این خصوص پیگیری کنند.

قناعت ابراز داشت: اقدامات پیشگیرانه و آموزش از اقدامات مهمی بود که تاکنون در دستور کار مدیران دستگاه‎ها و فرمانداران بود که باید در طول سال جدید نیز به این موضوع پرداخته شود.

وی خطاب به مدیران دستگاه‎ها عنوان کرد: مصاحبه درباره حوادث غیرمترقبه‎ای که در استان حادث می‎شود باید به صورت متمرکز و با دقت نظر بیشتری انجام گیرد چرا که در غیر این صورت سبب التهاب در جو جامعه خواهد شد.

استاندار گلستان در ادامه اضافه کرد: همه مصاحبه‎ها در این خصوص باید از فیلتر مدیرکل مدیریت ستاد حوادث استان و یا معاون عمرانی استاندار عبور کند و نباید در انعکاس این اخبار، مسائل را ساده گرفت.

قناعت با اذعان به اینکه همه دستگاه‎های اجرایی استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث را داشته باشند خاطر نشان کرد: افزایش میزان آمادگی به معنای این نیست که خطری متوجه استان است بلکه هر چه آمادگی و تمرینات در این زمینه بیشتر باشد سطح حوادث در صورت بروز حادثه پایین خواهد آمد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول