اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا اردیبهشت‌ماه

کشاورزان برای ثبت‌نام در سامانه هوشمند بهره‌برداران اقدام کنند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا آخر اردیبهشت‌ماه سامانه شناسنامه هوشمند بهره‌برداران کشاورزی برای ثبت‌نام به روی بهره‌برداران بخش باز خواهد بود.

کشاورزان برای ثبت‌نام در سامانه هوشمند بهره‌برداران اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلال گلچین صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس درخواست استان‌ها، تا آخر اردیبهشت‌ماه سامانه شناسنامه هوشمند بهره‌برداران کشاورزی برای ثبت‌نام به روی بهره‌برداران بخش باز خواهد بود، افزود: آن دسته از افرادی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند در فرصت باقی مانده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند تا از اقدامات حمایتی این سازمان بهره‌مند شوند.

وی از ثبت‌نام بیش از 178هزار و 846 نفر در سامانه شناسنامه هوشمند بهره‌برداران کشاورزی خبر داد و افزود: طرح شناسنامه‌دار شدن بهره‌برداران در سه مرحله اجرا خواهد شد که هم‌اکنون مرحله نخست آن که جمع‌آوری اطلاعات در بخش‌های مختلف کشاورزی است در حال انجام است.

گلچین با اشاره به اینکه جمع‌آوری اطلاعات به صورت خوداظهاری انجام می‌شود و تاکنون حدود 95 درصد بهره‌‌برداران استان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: با شناسنامه‌دار شدن بهره‌برداران ارائه خدمات به آنها آسان‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بهترین شیوه برای اجرای این طرح ملی این است که ما از فناوری‌های نوین بهره‌برداری کنیم تا اطلاعات و آمار گردآوری شده به واقعیت نزدیک‌تر باشد، ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن بهره‌برداران، تحول جدیدی در راستای برنامه‌ریزی برای دستیابی به کشاورزی اقتصادی بوده و کار ترویجی و آگاهی‌بخشی بیشتر به بهره‌برداران در روند اهداف دولت برای توسعه زیربنایی بخش کشاورزی می‌تواند مدیریت به هنگام را محقق و روند آن را تسریع کند.

گلچین با اشاره به اجرای طرح دولت الکترونیک و برنامه‌ریزی سازمان در ساماندهی کشاورزان و ارائه خدمات به کشاورزان و دامداران ثبت‌نام شده در سامانه هوشمند بهره‌برداران کشاورزی افزود: نیاز است که کشاورزان و دامداران باقی مانده سریعاً به این سامانه مراجعه و ثبت‌نام کنند.

4 هزار بهره‌بردار موفق به ثبت‌نام نشده‌اند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه از این تعداد 72 هزار و 768 نفر در بخش دام و طیور، 5 هزار و 871 زنبوردار، یک هزار و 756 نفر پرورش‌دهنده آبزیان، 155هزار و 306 نفر در بخش زراعت، 111هزار و 148 نفر در بخش باغداری، یک هزار و 348 نفر در بخش جنگل و مرتع و 405 نفر پرورش‌دهنده کرم ابریشم هستند، افزود: طبق آمار موجود 244 هزار و 895 بهره‌بردار در بخش‌های مختلف کشاورزی استان فعالیت می‌کنند که با توجه به هم‌پوشانی بودن شغل‌های کشاورزی پیش‌بینی می‌شود بعد از مرحله راستی‌آزمایی این طرح که پس از بسته شدن سایت اجرا خواهد شد، تعداد بهره‌برداران واقعی استان به بیش از 180 هزار نفر برسد از این رو به نظر می‌رسد هنوز حداقل حدود 4 هزار بهره‌بردار موفق به ثبت‌نام نشده‌اند که در صورت بسته شدن سایت در آینده دچار مشکل خواهند شد و از خدمات دولت محروم خواهند ماند.

وی با اشاره به اینکه بدون در نظر گرفتن هم‌پوشانی، تاکنون 348 هزار و 602 بهره‌بردار در سامانه ثبت‌نام کرده است، گفت: بهره‌بردارانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند با ورود به سامانه اینترنتیwww.shenasnameh.maj.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در این راستا تمام مراکز مخابراتی روستایی (ICT)، شرکت‌های فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و کافی‌نت‌ها تا تاریخ تعیین شده، ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول