اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات اردبیل:

1800 ناظر انتخابات مرحله دوم فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل گفت: برای برگزاری سالم و بدون دغدغه مرحله دوم انتخابات در اردبیل یک هزار و 800 ناظر سازماندهی شده و فعالیت می‌کنند.

1800 ناظر انتخابات مرحله دوم فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داور نظر‌علیان بعد از ظهر امروز در نشست مشترک هیئت نظارت و بازرسی انتخابات مجلس در اردبیل اظهار داشت: مرحله اول انتخابات در 12 اسفند سال گذشته در تمام حوزه‌ها با حضور چشمگیر مردم در نهایت صحت و سلامت برگزار شد و در تمام حوزه‌های انتخابیه صحت آنها به تایید شورای نگهبان رسید.

وی تصریح کرد: با انتخاب شش نفر از نمایندگان استان برای مجلس نهم روز 15 اردیبهشت ماه تکلیف تنها نماینده نامعلوم استان مشخص شده و با رقابت دو نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین یکی از آنها وارد مجلس می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات اردبیل یادآور شد: در روزهای گذشته با این دو کاندیدا جلسات هماهنگی و تبیین مقررات و قوانین انتخابات انجام شده و مقرر است خود کاندیداها و طرفداران آنها با رعایت قانون احترام همدیگر و پایبندی به اخلاق انتخابات در مهلت تعیین شده تبلیغات توانمندی‌های خود را بازگو کنند.

نظر‌علیان از انتخابات به عنوان شاخص اعتلا و تثبیت نظام اسلامی یاد کرد و گفت: پشتوانه رای مردمی بزرگترین سرمایه راه یافتگان به خانه ملت است که ضرورت دارد به دور از هرگونه پیرایه و ظواهری باید پاسدار چنین پشتوانه ارزشمندی باشند چرا که همین امر توطئه بدخواهان را خنثی و به تقویت مولفه‌های اعتلای نظام کمک می‌کند.

این مسئول بیان داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به تولید ملی نامگذاری شده است وظیفه نمایندگان مجلس در خدمتگزاری صادقانه با هدف حل مشکل بیکاری، تورم بسیار ارزشمند است که با اتخاذ رویکردی صحیح می‌توانند ترفندها را خنثی کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نقش آفرینی مردم در صحنه انتخابات در کنار تکلیف‌مداری شرعی، انقلابی و عقلانی در تعیین سرنوشت مردم با اهمیت است و همه وظیفه داریم در مرحله دوم انتخابات نیز در حوزه‌هایی که تکلیف انتخابات به دور دوم کشیده شده است با شور و شوق بیشتر حضور پیدا کنیم.

نظر‌علیان تصریح کرد: در مرحله دوم طبق قانون کسانی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین مجاز به رای دادن هستند که در مرحله اول در این حوزه رای داده‌اند و یا در انتخابات شرکت نکرده و قصد حضور در مرحله دوم را دارند.

وی ممنوعیت حضور و رای‌ دادن اهالی و ساکنان سایر حوزه‌های انتخابیه را در مرحله دوم یادآور شد و گفت: این افراد به هیچ عنوان مجاز به رای دادن در حوزه انتخابیه اردبیل نیستند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات اردبیل ادامه داد: منتخبان مردم باید تعهد و اخلاص در عمل را سرلوحه کار خود قرار دهند و دو نفر رقابت‌کننده مرحله دوم باید تابع قوانینی باشند که خود آنها در مجلس مصوب آن بوده‌اند.

نظر‌علیان از آمادگی کامل نیروهای بازرسی و نظارت برای فعالیت در مرحله دوم خبر داد و گفت:‌ هر کاندیدا مجاز خواهد بود در هر شعبه اخذ رای یک نفر نماینده به کارگیری کند تا از صحت و سلامت انتخابات اطمینان و یقین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود پاسداری از آرای مردم را اصلی‌ترین وظیفه شورای نگهبان و ناظران آن در استان‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: مردم اگر به این نیروها اطمینان و یقین داشته باشند به هیچ وجه در سلامت انتخابات دچار شک و شبهه‌ای نمی‌شوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول