اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

تصادفات بیشترین حجم پرونده‌های کیفری در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: تصادفات بیشترین پرونده‌های ورودی به محاکم کیفری استان گلستان را در سال گذشته تشکیل داد.

تصادفات بیشترین حجم پرونده‌های کیفری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در جمع قضات با اشاره به تشکیل بیش از 263 هزار پرونده در محاکم عمومی، انقلاب، تجدید نظر و شعب شورای حل اختلاف در سال گذشته اظهار داشت: در بخش کیفری، صدمات غیرعمدی مربوط به تصادفات، سرقت و ضرب و جرح عمدی و در بخش حقوقی مطالبه طلب، اعتراض به آرای شورای حل اختلاف و مهریه و طلاق توافقی بیشترین حجم پرونده‌های ورودی به شعب دادگاه‌های استان در سال گذشته را تشکیل داده است.

وی با اشاره به رشد 15 درصدی ورودی پرونده به دادگستری‌های استان در سال گذشته تاکید کرد: باید در بخش پرونده‌های ورودی به ویژه پرونده‌های تصادفات، آسیب‌شناسی به صورت جدی دنبال شود تا در سال‌های آینده و با کمک نهادهای فرهنگ‌ساز و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از حجم ورودی این پرونده‌ها به محاکم استان کاسته شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به وجود بیش از 55 هزار پرونده مانده در دادگستری‌های استان اشاره کرد و افزود: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به شعب اجرای احکام است که 80 درصد آنها عمری کمتر از یک سال دارند.

این مسئول حجم بالای پرونده‌های ورودی و کمبود کادر قضایی و اداری در حوزه‌های قضایی را از دلایل عمده رسوب این پرونده‌ها در استان برشمرد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد شعب شورای حل اختلاف استان گفت: به جرأت می‌توان گفت شورای حل اختلاف استان گلستان، قانونمندترین شورا در سطح کشور است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: ارتقای استاندارد‌های کمی و کیفی در شعب شورای حل اختلاف، نظارت و جلوگیری از ورود پرونده‌های فاقد صلاحیت شورا به شعب آن و نگاه سازشی در حل و فصل پرونده‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های شعب شورای حل اختلاف استان گلستان است.

فاضلیان به موفقیت استان در بخش اقدامات پیشگیرانه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: قرار گرفتن در رده استان‌های برتر کشور در بخش پیشگیری و مقابله با تخلفات انتخاباتی و کسب عنوان پنجم در حوزه اقدامات پیشگیری از وقوع جرم از جمله موفقیت‌های استان در حوزه پیشگیری است.

وی از افزایش 8 هزار مترمربعی فضای اداری استان خبر داد و گفت: ساخت و احداث سال اجتماعات با ظرفیت 200 نفر، احداث سالن ورزشی برای کارکنان دادگستری و تجهیز شهرهای بزرگ استان به سیستم ویدئو کنفرانس از اولویت‌های کاری استان در سال جاری است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم و باید با این نگاه برای آنان کار کنیم افزود: قضاوت مسئولیت خطیری است که برای انجام آن باید به درگاه خدا شاکر باشیم.

فاضلیان اعتماد مردم را بزرگ‌ترین سرمایه دستگاه قضایی خواند و تاکید کرد: باید همه ما تلاش کنیم به این اعتماد خدشه‌ای وارد نشود.

در این نشست معاونان قضایی، دادستان‌ها، رؤسای دادگستری‌ها سراسر استان حضور داشتند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول