اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

کاهش 20 درصدی تصادفات درون شهری گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش 20 درصدی تصادفات فوتی و جرحی حوادث رانندگی در جاده‌های درون شهری این استان خبر داد.

کاهش 20 درصدی تصادفات درون شهری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت حوادث رانندگی نوروز امسال در جمع کارکنان پلیس راهور استان اظهار کرد: با اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات قانون‌مندی رانندگان وسایل نقلیه و تلاش مضاعف تمام نیروهای پلیس شاهد کاهش میزان تصادفات درون شهری استان بودیم.

وی افزود: در طرح نوروزی امسال در معابر درون شهری استان 78 فقره تصادف فوتی و جرحی رخ داد که بر اثر آن 5 نفر متوفی و تعداد 96 نفر نیز مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه اجرای قانون جدید رسیدگی به تخلفات کاهش چشمگیری در میزان تخلفات و حوادث ناشی از آن داشته  است، اذعان کرد: با اجرای قانون جدید در برخورد با تخلفات و صدور برگه جریمه نیز با کاهش 18.37 درصدی مواجه بودیم.

به گفته وی، تخلفات حادثه‌ساز مانند سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز به ترتیب سیر نزولی 86، 79 و 11 درصد را داشته است.

امینی با اشاره با اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در رأس کار پلیس راهور قرار دارد، خاطرنشان کرد: پلیس راهور برای برقراری ایمنی در معابر استان 856 دستگاه انواع وسایل نقلیه را به دلیل فقدان بیمه، نداشتن گواهینامه و نقص فنی و ... متوقف کرده تا مانع بروز هرگونه حادثه دلخراش در ایام نوروز شود.

وی، نقش رسانه‌ها را در کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح تاثیرگذار خواند و بیان داشت: تمام این اقدام‌ها در کنار همکاری و کمک مضاعف رسانه‌ها در راستای اصلاح فرهنگ رانندگی جامعه در کاهش تخلفات و تصادفات ناشی از آن بسیار موثر و حائز اهمیت بوده است.

این مسئول، با قدردانی از تمام استفاده‌کنندگان از راه به ویژه رانندگان وسایل نقلیه سطح معابر، از آنان خواست تا برای امنیت در معابر با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس راهور را برای دستیابی به هدف بزرگ خود که چیزی جز امنیت و آرامش مردم  نیست یاری کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول