اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

اجرای طرح حذف و جایگزینی باغات فرسوده و قدیمی در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح حذف و جایگزینی باغات فرسوده و قدیمی در بوشهر خبر داد.

اجرای طرح حذف و جایگزینی باغات فرسوده و قدیمی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، نوذر منفرد صبح امروز در کارگروه آب و کشاورزی شهرستان دشتی اظهار داشت: تمام کسانی که متقاضی اجرای پروژه حذف و جایگزین باغات فرسوده و قدیمی خود هستند می‌توانند به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان مراجعه و درخواست خود را همراه با مدارک تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: این اعتبارات به صورت 85 درصد کمک بلاعوض دولت و 15 درصد سهم کشاورز پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد.

منفرد تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که وضعیت آب چاه‌های کشاورزی را بهبود ببخشیم.

وی گفت: در سال جاری مبلغ 108 میلیارد تومان اعتبار بابت فعالیت‌های مجتمع‌های نیمه تمام، دام، کشاورزی، و گیاهی، طرح‌های کوچک کشاورزی و توسعه و اصلاح باغات اختصاص یافته است.

منفرد افزود: سال گذشته در 5 هزار هکتار زمین در استان بوشهر آبیاری تحت فشار انجام شده است.

وی گفت: نرخ خرید گندم به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و تاکنون نرخی برای خرید گندم مشخص نشده است اما اداره غله اعلام کرده نرخ گندم 360 تومان در هر کیلو است که مابه التفاوت آن در آینده پرداخت می‌شود.

منفرد افزود: امسال مسئله بیمه گوجه‌کاران حل و 6 هزار هکتار به گوجه‌کاران استان بوشهر خسارات وارده شده است که در آینده این خسارات پرداخت می‌شود و بیمه جالیز هم به صورت آزمایش در حال اجراست.

معاون فنی منابع طبیعی استان بوشهر نیز گفت: امسال پیش‌بینی ما برای شهرستان دشتی در بخش اعتبارات 53  هزار و 977 میلیون ریال است که 343 درصد نیم نسبت به سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

مهدی کریمی افزود: هر چقدر از این میزان اعتبارات محقق شود ما نیز آن را انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: 542 فقره پرونده در کمیسیون ماده واحده تشکیل شده است که 282 پرونده رسیدگی شده است و مابقی در دست اقدام است.

معاون منابع طبیعی بوشهر گفت: در سال جاری در شهرستان دشتی به 66 پرونده‌در کمیسیون ماده واحده در شهرستان دشتی رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول