اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی:

83 مرکز درمان معتادان در خراسان‌شمالی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: هم‌اکنون 83 مرکز درمان معتادان در این استان فعالیت می‌کنند.

83 مرکز درمان معتادان در خراسان‌شمالی فعالیت می‌کنند

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: از این تعداد شش مرکز دولتی و 77 مرکز درمان معتادان در این استان غیردولتی است.

وی همچنین شمار مراکز درمان با داروهای اگونیست در این استان را 81 مرکز عنوان کرد و گفت:‌ در این مراکز معتادان در قالب درمان نگه‌دارنده با متادون، درمان نگه‌دارنده با بوپرنورفین و درمان نگه‌دارنده با تنتوراپیوم فعالیت دارند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: ‌شش مرکز درمان با داروهای اگونیست در خراسان‌شمالی به صورت دولتی و 75 مرکز به صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند.

وی همچنین مراکز گذری دی.آی.سی در این استان را چهار مورد عنوان کرد و افزود: یک مرکز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و سه مرکز نیز مربوط به سازمان بهزیستی است.

به گفته جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی،  تیم سیار درمان معتادان را چهار مورد عنوان کرد و گفت:‌ یک مورد از این تیم‌ها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و سه مورد مربوط به بهزیستی است.

وی همچنین مراکز اجتماع درمان‌مدار در خراسان‌شمالی را یک مورد عنوان کرد که زیرپوشش بهزیستی فعالیت داشته و در سال گذشته 120 نفر از افراد را زیرپوشش داشته است.

یزدان‌پناه همچنین تعداد مصوبات سال گذشته شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی در سال گذشته را 95 مصوبه عنوان کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این مصوبات با پیگیری‌های کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری این شورا در سال گذشته را ارائه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری برای 17 هزار نفر و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های خانواده برای پنج هزار نفر اعلام کرد و گفت: 10 هزار نفر زیرپوشش برنامه پیشگیری از اعتیاد در محلات و محیط‌های تفریحی هستند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی برای عموم افراد، تولید و تکثیر مواد آموزشی، تولید و پخش برنامه‌های رادیویی، برگزاری کنگره‌های مختلف پیشگیری و ... را از دیگر فعالیت‌های انجام شده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی در سال گذشته عنوان کرد.

وی همچنین تعداد نشست‌های اتاق فکر شورا را 10 مورد عنوان کرد و افزود: در این نشست‌ها کارشناسان، روان‌شناسان و متخصصان شرکت دارند.

یزدان‌پناه با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های پیشگیری از اعتیاد در استان گفت: حدود هشت هزار نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید به عمل آوردند.

وی تصریح کرد: 50 کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد نیز سال گذشته در این استان برگزار شد.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی تعداد افراد شرکت‌کننده در کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد را چهار هزار نفر عنوان کرد و گفت: در این کارگاه‌ها در خصوص عوارض و آسیب‌های استفاده از مواد مخدر آموزش‌های لازم ارائه شد.

وی با اشاره به فعالیت 18 سازمان مردم نهاد مرتبط با حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد در این استان افزود: تاکنون از بخشی از این ظرفیت‌ها برای توسعه فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد استفاده شده و قرار است در سال جاری بهره‌گیری بیشتری از این مراکز انجام شود.

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بخش تحقیقات و آموزش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: در این ارتباط 30 دوره آموزشی به اجرا در آمده و دو طرح پژوهشی نیز حاصل شد.

وی انعقاد دو مورد تفاهم‌نامه همکاری، تجهیز کتابخانه تخصصی، برگزاری سه نشست شورای پژوهش و همچنین همکاری در برگزاری 55 مورد میزگرد و همایش تخصصی را از دیگر فعالیت‌های این شورا در حوزه تحقیقات و آموزش عنوان کرد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول