اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امنیتی انتظامی مازندران خبر داد

ساخت مرکز جمع‌آوری معتادان در مرکز مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری مازندران از ساخت مرکز جمع‌آوری معتادان در مرکز مازندران در آینده نزدیک خبر داد.

ساخت مرکز جمع‌آوری معتادان در مرکز مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، محمدعلی پیشنمازی در همایش مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شرایط حال حاضر گردش اطلاعات در جهان بیان داشت: ما در فضای جهانی قرار داریم که عدم محدودیت در دسترسی به شبکه‌های اجتماعی موجب شده تا یک تفکر ریز و ورشکسته بتواند در دسترس مردم در این طرف جهان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بدحجابی‌ها و مدهای لباس که امروز در بین جامعه شاهد هستیم نتیجه این ارتباط در دهکده جهانی است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری مازندران لینک شدن جامعه جهانی به هم را باعث بالا رفتن مسئولیت در زمینه پردازش‌های اجتماعی و برخورد با این مسائل توسط مسئولان دانست.

این مسئول افزود: امروز دشمنان از زوایای مختلف نسبت به نکات ضعف احتمالی ما نگاه می‌کنند و از همان زوایا برای اجرای دسیسه‌ها استفاده می‌کنند.

پیشنمازی تاکید کرد: مقامات ارشد کشور مانند شورای امنیت، استانداران، فرمانداران و شورای تامین باید فعالیت ضد انقلاب را رصد بکنند و متناسب با فعالیت آنان اقدامات لازم را برای کنترل کامل اقدامات به اجرا برسانند.

وی اعتیاد را یکی از مشکلات اساسی در حوزه اجتماعی کشور دانست که به نوعی کیان اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده و ما هزینه‌های زیادی را در جامعه از این بابت پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری مازندران درصد زیادی از زندانیان را معتادان اعلام کرد و بیان داشت: این زندانیان یا به واسطه اعتیاد دست به جرائم مختلف زده‌اند و یا مستقیماً به خاطر اعتیاد وارد زندان شده‌اند و همه به نوعی از این فضا رنج می‌برند.

پیشنمازی مبارزه با مواد مخدر را به همراه تبیین آثار سوءاستفاده از این مواد برای مردم موثر دانست و ادامه داد: سازمان‌های مختلفی می‌توانند در این مسئله موثر باشند.

وی مواد مخدر در خاورمیانه را توسعه یافته با کمک مستقیم نیروهای غربی دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که نه تنها به توسعه این مسئله کمک نمی‌کند بلکه تاکنون کمک شایانی به ریشه‌کنی این مسئله انجام داده است.

این مسئول پافشاری جمهوری اسلامی ایران در ناامن کردن مسیر ترانزیتی ایران برای سوداگران مواد مخدر را موجب تغییر مسیر بسیاری از مواد مخدر به کشورهای آسیای میانه به جای ایران دانست.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری مازندران گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها در امر تبیین مضرات این مواد و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر تلاش کنیم و آمارها نشان می‌دهد که مواد مخدر در استان‌های شمالی در مدارس نیز گاهی اوقات راه یافته است.

پیشنمازی ایجاد یک اردوگاه و ندامتگاه معتادان را موجب جمع‌آوری این افراد و امن ماندن جامعه از جرائم دانست و ایجاد این مرکز را با تلاش بهزیستی و بسیج سازندگی و مصوبات استانداری ممکن دانست.

وی از آغاز کار اجرایی ایجاد این مرکز در مازندران خبر داد و اذعان داشت: 83 درصد کسانی که امروز در زندان‌ها به سر می‌برند افرادی هستند که پیش از این به نوعی به مواد مخدر گرایش داشتند و ساخت این مرکز می‌تواند موجب کاهش آمار جرایمی همچون سرقت، زورگیری و بسیاری از جرایم دیگر شود.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول