اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت آموزش حوزه خبر داد

پذیرش 10 هزار طلبه جدید در حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت آموزش حوزه گفت: سال گذشته بیش از هشت هزار و 200 نفر در حوزه پذیرش شدند که امید است تا در سال تحصیلی جدید، این تعداد به 10 هزار نفر برسد.

پذیرش 10 هزار طلبه جدید در حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در تشریح برنامه‌های معاونت آموزش حوزه‌های علمیه اظهار داشت: این معاونت در دوره اخیر، فعالیت خود را در چارچوب سیاست‌های ابلاغی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در تقویت مدیریت‌های استانی و واگذاری حداکثری امور مربوطه به علمای بلاد متمرکز کرده است.

وی با اشاره به برنامه شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر تشکیل شوراها و مدیریت‌های استانی در تمام استان‌های کشور اظهار داشت: ‌بر این اساس در 27 استان کشور، شورای استانی و مدیریت‌های استانی راه‌اندازی شده است.

سرپرست معاونت آموزش حوزه افزود: در این شورا، هفت نفر عضویت دارند که برخی از مسئولان و رؤسای مدارس علمیه استان، برخی از مدیران موفق استان و نماینده ولی فقیه در استان‌ حضور دارند و با مشورت و بررسی شورا، مدیر حوزه علمیه استان انتخاب می‌شود و مدیر با مشورت معاونت‌های حوزه‌های علمیه و تصویب شورا‌های استانی، معاونان مربوطه را انتخاب می‌کند.

وی به نقش برجسته علمای بلاد در تقویت حوزه‌های علمیه استانی اشاره کرد و گفت:‌ معاونت آموزش حوزه‌های علمیه در این راستا ‌به عنوان رکن اصلی در حوزه ‌که از زمان ورود طلبه تا زمان اعطای مدرک تحصیلی به وی، امور محوله را در اختیار دارد، تلاش دارد که با ارائه مسئولیت‌ها به علمای بلاد، حوزه‌‌های علمیه را تقویت کند.

فرحانی ادامه داد: مدیران ادارات با حضور در استان‌های مختلف، تلاش دارند زمینه را برای واگذاری حداکثری امور آموزشی به استان‌ها فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه واگذاری امور به استان‌ها موجب توسعه بیشتر حوزه می‌شود، ادامه داد:‌ امروز نیازهای زیادی در جهان وجود دارد که پاسخگویی به این نیازها، نیازمند توسعه حوزه است و این کار نیازمند تقویت ظرفیت حوزه و زیرساخت‌های موجود در آن است.

 

* خیرین حوزه را در ساخت و ساز مدارس یاری کنند

سرپرست معاونت آموزش حوزه خاطرنشان کرد:‌ محدودیت‌های زیادی در عرصه توسعه‌ حوزه وجود دارد که برای برطرف کردن آنها، لازم است تا خیرینی که دغدغه ترویج فرهنگ تشیع را دارند، وارد عمل شده و گام مهمی در توسعه حوزه‌ها بردارند.

وی در ادامه به تمدید فرصت ثبت‌نام در حوزه و زمان آزمون ورودی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ قبلا زمان آزمون ورودی حوزه نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام شده بود، ‌ولی با توجه به تقارن آزمون ورودی با برگزاری دومین مرحله نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان آزمون به 22 اردبیهشت‌ماه 91 تغییر یافت و زمان ثبت‌نام نیز تا یک هفته مانده به آزمون تمدید شد.

 

* پذیرش 10 هزار طلبه جدید

فرحانی با اشاره به افزایش پذیرش حوزه در سال تحصیلی 92-91 اظهار داشت:‌ سال گذشته، بیش از هشت هزار و 200 نفر در حوزه پذیرش شدند که امید است در سال تحصیلی جدید، این تعداد به 10 هزار نفر برسد، البته پیش‌بینی می‌شود که متقاضیان حوزه در سال تحصیلی جدید، بیش از سال گذشته باشد.

وی ادامه داد: اداره سنجش و پذیرش حوزه نیز تلاش دارد امور سنجش و پذیرش را به مدیریت‌های استانی واگذار کند.

سرپرست معاونت آموزش حوزه در ادامه به فعالیت اداره کل اساتید معاونت آموزش حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دو هزار نفر از طلاب و فضلای حوزه برای اعزام به شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که پس از ثبت‌نام و شرکت در آزمون علمی،‌ 800 نفر از سوی اداره کل اساتید برای اعزام معرفی شدند.

فرحانی یادآور شد: معاونت آموزش حوزه‌های علمیه درباره آموزش‌های مجازی کارهای ارزشمندی انجام دادند که تولید و ارائه محتوای الکترونیکی و تدریس اساتید در کنار ارسال کتب و لوح‌های فشرده از جمله آن است.

وی درباره اهداف برگزاری آموزش مجازی و غیر حضوری گفت:‌ برای بسیاری از طلاب و فضلای حوزه که در حال فعالیت و انجام وظیفه طلبگی خود هستند، به دلیل مشغله زیاد و دوری آنها از حوزه، فرصت حضور در کلاس‌های حوزه وجود ندارد و در این راستا تلاش می‌شود با فراهم کردن این فرصت، ارتباط آنها را با حوزه حفظ کرد.

معاون امور حوزه‌های علمیه افزود: وجود ارتباط مستمر طلاب با حوزه،‌ در دانش‌افزایی و تقویت سطح علمی طلاب و فضلا در سراسر کشور مؤثر است، از این رو قرار است که این سیستم آموزشی در آینده گسترده‌تر شود.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول