اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری

برش استانی ستاد جامع پیشگیری تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مدیرکل فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طی سال جاری برش استانی ستاد جامع پیشگیری مواد مخدر تدوین می‌شود.

برش استانی ستاد جامع پیشگیری تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کامران بهرامی پیش از ظهر امروز در جمع کارشناسان بهداشت مناطق و ادارات آموزش و پرورش سراسر استان کرمان اظهار داشت: کارشناسان بهداشت درگیر کار اصلی در شهرستان‌ها هستند و ارائه مباحث کارشناسی در زمینه اقدامات استان در زمینه فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر دارای اهمیت است.

وی افزود: فعالیت ما در زمینه نظارت بر اقدامات فرهنگی پیشگیری در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.

بهرامی تصریح کرد: مقاطع جمعیتی که شما با آن سر و کار دارید، حساس‌ترین مقطع است و متولیان این حوزه باید میان خواسته‌های نظام آموزشی و رفتارها و مسائل دانش‌آموز و خانواده تعادل ایجاد کنید.

وی با اشاره به فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی استان ‌طی سال گذشته در زمینه اقدامات فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: 36 همایش فرهنگی پیشگیری در سال 90 در کرمان برگزار شده که 197 هزار و 95 نفر در این همایش‌ها شرکت کرده‌اند و در این راستا 110 بسته فرهنگی تهیه و توزیع شده است.

بهرامی عنوان کرد: در سال گذشته تعداد 14 جلسه اتاق فکر با حضور نخبگان استان، 9 جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری و 206 کارگاه آموزشی در این زمینه برگزار شد که بیش از 588 هزار نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

وی تصریح کرد: با برگزاری 46 نمایشگاه در سطح استان، 830 هزار نفر زیر پوشش اطلاع‌رسانی در زمینه مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند.

بهرامی گفت: همچنین 649 دقیقه برنامه دیداری، 6 هزار و 420 دقیقه برنامه شنیداری، 221 مورد برنامه نوشتاری و 12 مورد الکترونیکی در سطح استان کرمان در زمینه اقدامات فرهنگی پیشگیری در سال گذشته تهیه و پخش شده است.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه رویکرد استفاده از مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر یافته، باید مهارت‌های زندگی افراد را مورد توجه قرار داده و با توجه به بحران‌ها، مهارت‌ها را به روز کنیم.

بهرامی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد، بسیاری از افرادی که به مواد مخدر کشیده می‌شوند‌ به علت کنجکاوی و عدم اطلاع درست است، افزود: بسیاری از بزرگ‌سالان ما هنوز مواد مخدر را نمی‌شناسند و یا علت تغییر رفتار، کاهش وزن ناگهانی و اختلال در خواب در فرزندان خود را نمی‌دانند.

وی گفت: سند جامع پیشگیری در سطح کلان برای کشور برنامه‌ریزی و یک برش استانی در نظر گرفته شده‌ که در استان کرمان 80 درصد تدوین شده و امیدواریم برش‌‌های استانی در سال 91 به دست ما برسد تا بتوانیم در سند جامع کشور برش‌های استانی را کاربردی کنیم.

بهرامی تصریح کرد: برآیند اجرای برنامه‌های فرهنگی پیشگیری باید در مناطق آسیب‌پذیر و محروم مورد توجه ویژه قرار گیرد که این امر در برنامه‌ریزی‌ها در سطح کلان بسیار تأثیرگذار و در ارائه تحلیل جامع نقش مهمی دارد.

بهرامی افزود: اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها وظیفه آموزش و پرورش است و باید در زمینه آگاه‌سازی و افزایش سطح اطلاع‌رسانی کار کنیم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول