اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

صدور بیش از 49 هزار تن کالا از گمرک قم به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم گفت: طی یک‌ سال گذشته بیش از 49 هزار تن کالا از طریق گمرکات استان قم به خارج از کشور صادر شده که 11 درصد رشد داشته است.

صدور بیش از 49 هزار تن کالا از گمرک قم به خارج از کشور

احمد ذاکری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عملکرد اداره کل گمرکات استان قم اظهار کرد: درآمد کل گمرک استان قم در سال گذشته 467 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از این مبلغ درآمد استان قم 773 میلیون تومان بوده است که مبلغ 35 میلیارد و 658 میلیون تومان آن چهار درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض و 66 میلیارد تومان ضمانت‌نامه وصول نشده است.

ذاکری با بیان اینکه گمرک قم در بخش صادرات 11 درصد رشد داشته است ابراز داشت: سال گذشته 49 هزار و 700 تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.

وی تصریح کرد: صادرات فرآورده‌های خوراکی که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان انجام شده است، هزینه‌ای بالغ بر 131 میلیون دلار بوده که از لحاظ وزنی 40 درصد و از نظر ارزشی 11 درصد رشد داشته است.

** ترخیص بیش از 20 هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان قم

مدیرکل گمرک استان قم در ادامه به واردات انجام شده در گمرک استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت ذکر شده 90 هزار و 267 تن کالا به ارزش 545 میلیون و 24 هزار دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت زمان 20 هزار و 200 دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

ذاکری خاطر نشان کرد: سال گذشته مقدار 91 هزار و 278 تن کالا به ارزش 650 میلیون دلار از سایر گمرکات به گمرک سلفچگان ترانزیت شده است.

وی بیان داشت: در اداره‌کل گمرک استان در زمینه امانات و مرسولات پستی در سال گذشته هزار و 580 بسته به وزن 6 هزار و 385 کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن هفت درصد و از لحاظ ارزش 48 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان قم افزود: 172 فقره پرونده قاچاق به ارزش 92 هزار و 769 میلیون ریال طی یک ‌سال گذشته در گمرک استان قم تشکیل شده که تعداد 152 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و تعداد 20 فقره پرونده مربوط به پرونده‌های زیر 10 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول