اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

کسب مقام دوم کشوری کردستان در جمع‌آوری زکات

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از کسب مقام دوم استان کردستان در زمینه جمع‌آوری زکات در طول سال گذشته خبر داد.

کسب مقام دوم کشوری کردستان در جمع‌آوری زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد صبح امروز در دیدار با فرماندار و اعضای ستاد زکات شهرستان دهگلان اظهار داشت: در سال گذشته 6 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات در این استان جمع‌آوری شده است.

وی افزود: 5 میلیارد و 160 میلیون تومان از زکات جمع‌‌آوری شده در سال گذشته مربوط به زکات مردمی و یک میلیارد و 400 میلیون تومان نیز زکات فطریه بوده است.

* رشد 212 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان

موسی‌نژاد به رشد 212 درصدی زکات استان در طول سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن اشاره کرد و گفت: از میزان زکات جمع‌آوری شده استان یک میلیارد و 800 میلیون تومان آن صرف امور فقرا شده است.

به گفته وی، امسال یک‌هزار و 530 نفر از نیروهای افتخارآفرین در بحث جمع‌آوری زکات و فرهنگ‌سازی این امر مهم مشارکت و کمک کردند.

این مسئول تصریح کرد: در طول سال ‌گذشته به منظور تبلیغ و تشویق امر مهم زکات 6 هزار و 985 جلسه در نقاط مختلف استان با استفاده از افراد موثر و به صورت چهره به چهره و گروهی در سطح روستاها و شهرهای استان انجام شده است.

* فعالیت 1700 مسجد در زمینه پرداخت زکات در روستاهای کردستان

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: در یک‌هزار و 700 مسجد در سطح روستاها و شهرهای استان ترویج بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات صورت می‌گیرد به طوری‌که در طول سال گذشته در بیش از 526 روستا و 18 شهر استان زکات جمع‌آوری شده است.

وی به اجرای 200 پروژه از محل زکات جمع‌آوری شده در استان اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها در قالب حسینیه‌ها، خانه عالم و حوزه‌های علمیه است که در حال ساخت و بهره‌برداری هستند.

دبیر ستاد زکات استان کردستان رسیدگی به امور فقرا را از اولویت‌های اصلی ستاد زکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان عنوان کرد و ادامه داد: در استان کردستان امسال تمام زکات جمع‌آوری شده در همان مناطق هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

* توزیع ‌هزار حلقه فیلم در رابطه با اهمیت زکات

موسی‌نژاد به اقدامات این نهاد در زمینه تبلیغات به منظور پرداخت امر مهم زکات و فرهنگسازی آن در بین مردم در سال‌ گذشته اشاره کرد و افزود: توزیع یک‌هزار حلقه فیلم داستانی، برگزاری 156 جلسات اختصاصی زکات و نصب 250 عدد بنر و یک‌هزار مورد زیرنویس در شبکه استانی در همین راستا انجام شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه همکاری تمامی اعضای ستاد زکات به منظور نهادینه کردن بیش از پیش این فرهنگ در جامعه ضروری است، تصریح کرد: نقش  روحانیون و امامان جمعه به عنوان رئیس ستاد زکات در این میان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

* رفع مشکلات نیازمندان اولویت کمیته امداد است

به گفته وی، کمیته امداد با توجه به رسالت ذاتی خود که کمک به فقرا و نیازمندان و تلاش در راستای توانمندسازی آنان است سعی دارد با احیای این امر الهی زمینه کمک به نیازمندان و رفع مشکلات آنان را فراهم سازد.

وی در پایان خواستار تعامل و ارتباط بیش از پیش اعضای ستاد زکات شهرستان دهگلان شد و اذعان داشت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این شهرستان وجود دارد تلاش در راستای تقویت پرداخت زکات مال‌التجاره در این شهرستان امری ضروری است.

انتهای پیام/ن۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول