اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه هرمز با انتقاد از اظهارات برخی مقامات عرب

امیرنشین مستأجر مدعیِ خاک تمدنی بزرگ شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جزیره جنوبی هرمز با انتقاد از مواضع شیوخ امارات گفت: امیرنشینی که خود روزگاری در خاک فعلی مستأجر شاهان عمان بوده‌ است چگونه می‌تواند مدعی خاک کشور دیگری باشد.

امیرنشین مستأجر مدعیِ خاک تمدنی بزرگ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، حجت‌الاسلام سیدسجاد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پس از طرح مباحثی پیرامون انسان از دیدگاه قرآن، با اشاره به سفر هیئت دولت به استان‌های مختلف، اظهار داشت: این سفرها از سنت‌های احیاء شده توسط رئیس جمهوری است و اینکه عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از نزدیک در جریان ریز مسائل قرار می‌گیرد می‌تواند نشانه خوبی برای توسعه هر چه بیشتر مناطق مختلف و گره‌گشای مشکلات و رفع‌ دغدغه‌های شهروندان باشد.

*امیرنشین مستأجر مدعیِ خاک تمدنی بزرگ شده است

وی با اشاره به سفر احمدی‌نژاد به جزیره ایرانی ابوموسی و با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به شهرستان ابوموسی سفری ارزشمند بوده و هست، افزود: آن کشور عربی که اظهار ناراحتی کرده است اگر نگاهی به پیشینه تاریخی خود کند و بداند که سابقه تولدش به کمتر از 40 سال می‌رسد نمی‌تواند مدعی بخشی از خاک ایران باشد.

موسوی در این راستا اضافه کرد: امیرنشینی که خود روزگاری در خاک فعلی مستأجر شاهان عمان بوده‌ است چگونه می‌تواند مدعی خاک کشور دیگری باشد.

امام جمعه هرمز گفت: در حالی بیانات مسئولان این کشور مطرح می‌شود که رئیس جمهور در قالب سفری استانی و با هدف دیدار با مردم شهرستان ابوموسی وارد این جزیره شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به جزیره هرمز ادامه داد: مردم قدرشناس این جزیره از حضور رئیس جمهوری در این جزیره بسیار شادمان و خرسند هستند و از توجه ویژه رئیس جمهور در مورد الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم کمال تشکر و قدردانی را دارند.

وی ضمن تقدیر از استاندار هرمزگان و مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم اظهار امیدواری کرد: نمایندگان مجلس در اجرایی شدت مصوبه الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم تسریع کنند.

موسوی با بیان اینکه پیاده‌سازی مناطق آزاد و الحاق جزیره به منطقه آزاد قشم می‌تواند نقش اساسی را در اقتصاد مردم جزیره داشته باشد، گفت: امید است با الحاق جزیره به منطقه آزاد قشم مردم جزیره خود پیشگامان سرمایه‌گذاری در جزیره شوند و این جزیره منحصر به ‌فرد را از رکود نجات دهند.

امام جمعه جزیره جنوبی هرمز در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه خاورمیانه اشاره و افزود: در این هفته باز هم شاهد سکوت خفت‌بار به اصطلاح مجامع حقوق بشری در عربستان و بحرین بودیم که علی‌رغم سرکوب در بحرین توسط ایادی آل‌خلیفه و آل‌سعود و ورود آمریکا به این سرکوب‌ها، اما پایه‌های انقلابیون محکم‌تر و ریشه‌های آل‌خلیفه متزلزل‌تر از همیشه شده است.

موسوی گفت: در سوریه نیز با وجود تعهدات حکومت، کماکان شاهد ایما و اشاره آمریکا و غرب در ایجاد ناامنی‌ها در این کشور هستیم.

امام جمعه هرمز در پایان به روز 29 فروردین روز ارتش اشاره کرد و این روز را به نیروهای ارتشی تبریک گفته و گفت:‌ ارتش به حافظی مقتدر برای حفاظت از مرزهای آبی خاکی کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول