اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

فراری دادن سرمایه‌ها خیانت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: فراری دادن سرمایه‌های ملی خیانتی جبران‌ناپذیر است و مسئولان باید با توجه به نام‌گذاری سال و با ارائه بسته‌های لازم حمایتی از فرار سرمایه‌های بخش خصوصی جلوگیری کنند.

فراری دادن سرمایه‌ها خیانت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی صبح امروز در جمع مردم ابرکوه در مسجد مصلی با اشاره به فرمایشات رهبری و نام‌گذاری امسال اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب عرصه چالش مهم  را عرصه اقتصادی ذکر کردند و با عنوان این مسئله که جهاد اقتصادی چیزی نیست که تمام شدنی باشد، عنوان کردند که تمرکز عمده دشمن بر روی مسائل اقتصادی است و هدف آنان این است که مردم را از دولت و نظام جدا و فاصله و شکاف ایجاد کنند.

وی با اشاره به سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده شده است، افزود: در بخش اقتصاد مسئله تولید مسئله پایه‌ای است و اگر ملت مصرف‌گرا شد و بازار تولید خارج را گرم کرد، کشور در بخش اقتصادی واپس‌گرا می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر تولید داخلی حمایت شد و رونق یافت، بنیه اقتصادی کشور نیز تقویت می‌شود و البته رعایت استاندارد در بخش تولید یک اصل است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد، سرمایه ایرانی باید مورد حمایت دولت‌مردان قرار گیرد تا سر از کشورهای خارج در نیاورد.

این مقام مسئول تأکید کرد: اگر در دوران قبل از انقلاب هم‌چنین بعد از انقلاب درست از سرمایه ایرانی حمایت می‌شد، باید ایران ساخته و آباد می‌شد نه دبی، دبی را ایرانی ساخت و کویت را ایرانی کویت کرد.

وی افزود: این همه نشان می‌دهد که ایرانی می‌تواند و اگر چنین است چرا این توان برای اعتلای اقتصاد ایران به کار گرفته نشود؟

حسینی ادامه داد: خدمات گسترده‌ای که در بحث زیرساخت‌ها و توسعه کشور و در امر توسعه شهری و آبادانی صورت گرفته به طور عمده از ناحیه دولت انجام گرفته و نقش بخش خصوصی در این میان کم‌رنگ است، اگر خواهان ایفای نقش بخش خصوصی هستیم این امر تنها با حمایت از سرمایه ایرانی و بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

حسینی تأکید کرد: مسئولان باید جوابگوی شعار سال باشند و وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صنایع، کشاورزی و بازرگانی، تعاون و کار و تأمین اجتماعی برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی کمر همت را ببندند.

وی افزود: عدم توجه به سرمایه‌های ایرانی باعث توجه دیگر کشورها به آنان می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: فراری دادن سرمایه از کشور خیانتی جبران‌ناپذیر است، که تاکنون در بسیاری از موارد به واسطه نبود سیاست‌های لازم حمایتی، توسط سرمایه‌داران صورت گرفته است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول