اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس:

اکثر مصوبات شورای برنامه‌ریزی اردبیل غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: اکثر مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان که ریاست آن را استاندار عهده‌دار است، غیرقانونی و در شکل غیرمرسوم انجام می‌شود.

اکثر مصوبات شورای برنامه‌ریزی اردبیل غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس اسدی ظهر امروز در جلسه کمیته‌های شورای برنامه‌ریزی استان در اردبیل اظهار داشت: مصوبات اخیر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در مورد طرح هادی روستایی غیرقانونی است چرا که این شورا صلاحیت تصویب یا اجرایی شدن آن را ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که برای تدوین قوانینی خاص قوانین دیگر لغو شده چرا که مجلس در مصوبات خود رسماً اعلام می‌کند که در این راستا لغو کمسیون ماده 5 را مطرح نکرده است.

اسدی خاطر نشان کرد: طبق مصوبه مجلس از ابتدای سال گذشته تصمیمات مربوط به طرح هادی روستایی نباید در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شود در حالی که مسئولان استانی به ویژه رئیس جلسه تاکید دارند که این کار با زور و اجبار هم شده، انجام شود.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: اگر موردی در شورای برنامه‌ریزی استان در زمینه طرح هادی روستایی نیز مطرح می‌شود باید بیشتر جنبه کارشناسی داشته باشد و ضرورتی ندارد در مورد تک‌تک اجرای طرح هادی روستاها در این جلسه تصمیم‌گیری شود.

وی پذیرش این مسئولیت را که به تک‌تک پرونده‌های طرح هادی روستایی شورای برنامه‌ریزی رسیدگی کند، کاری بیهوده است، ادامه داد: برای تصمیمات بهتر شایسته است این کار به کارگروه‌های مورد نظر ارجاع داده شود تا با مسئولیت آنها کار در یک مجرای مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش فارس، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس نهم در ادامه بیان کرد: کمیته اجرایی طرح هادی شامل مدیرکل بنیاد مسکن به عنوان رئیس و فرماندار شهرستان به عنوان دبیر جلسات است که می‌توانند به صورت دقیق و مورد به مورد پرونده‌ها و طرح‌ها را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

اسدی گفت:‌ شورای برنامه‌ریزی در سال گذشته و امسال در تعیین اولویت‌های خود دچار مشکل است و حتی نحوه رأی دادن در این شورا مورد تردید و ابهام می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود اصلی‌ترین وظیفه شورای برنامه‌ریزی را تعیین اولویت‌های کاری و اجرایی در استان، تشویق و ترغیب مدیران اجرایی برای تدوین و برنامه‌ریزی درست‌تر در انجام کارها و امورات محوله است اما در استان اردبیل این امر نادیده گرفته شده و یک شرایط مناسبی را شاهد نیستیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول