اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم خبر داد

تحقق بیش از 100 درصدی اشتغال در شهرستان جم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم از تحقق بیش از صددرصدی اشتغال در شهرستان جم خبر داد.

تحقق بیش از 100 درصدی اشتغال در شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم ایرج محبی‌زاده پنج‌شنبه‌ شب در نشست مسئولان جم اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از نیروی کار داخلی از مهم‌ترین وظایف اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی در این شهرستان است و امیدوار هستیم در این مسیر به نتیجه لازم برسیم.

وی از تبدیل نمایندگی ادارات کار و تعاون جم به اداره خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر اداره کار و اداره تعاون در شهرستان به صورت نمایندگی بود که با نظر مساعد مدیر کل و طبق مصوبه رئیس جمهور در سه ماهه پایان سال 90 به اداره تبدیل شد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی جم در ارتباط با عملکرد این اداره گفت: مراحل تشریفات حضور بازرسی کار از یک روز به سه روز در شهرستان انجام شده و هم‌اکنون سه روز در هفته بازرس کار در شهرستان حضور دارد.

محبی‌زاده تصریح کرد: همچنین مراحل حضور کارشناس روابط کار نیز به صورت دائمی در اداره کار در طول هفته انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان جم چهارمین نقطه کارگری استان بوشهر است، ‌سامانه رصد مشخصات کارگران توسط کارکنان این اداره تکمیل شده که گامی مهم در توسعه اشتغال در جم است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جم از احداث مجموعه بزرگ ورزشی کارگران جم خبر داد و افزود: مجوز ساخت مجموعه ورزشی کارگری با اهداء‌ زمین توسط خیرین جمی( برادران رفیعی و شورای اسلامی کوری منظر ) اخذ شده و در آینده‌ای نزدیک کلنگ‌زنی مراحل ساخت آن انجام می‌شود.

محبی‌زاده از تحقق بیش از 100 درصدی اشتغال در جم خبر داد و اذعان داشت: در حوزه تعاون در سال قبل باید 95 نفر اشتغال‌زایی می‌شد که خوشبختانه 103 نفر از طریق این اداره مراحل اشتغال آنها انجام شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته همچنین حدود 535 مورد بازرسی کار انجام شد که در سه ماهه آخر سال حدود 235 مورد بازرسی شکل گرفته است.

این مسئول در ارتباط با برنامه‌های سال جاری اداره تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی شهرستان جم نیز اظهار داشت: تشکیل کمیته تخصصی اشتغال، تشکیل کارگروه اشتغال، تشکیل تعاونی کشاورزان، راه‌اندازی بخش خصوصی کاریابی، شرکت در جشنواره کارآفرینی و برگزاری برنامه‌های مربوط به هفته کار و کارگر از جمله این برنامه‌هاست.

محبی‌زاده گفت: بازدید اعضاء‌ شورای تامین از کارگاه‌ها و دیدار با کارگران، برگزاری برنامه‌های مختلف ورزشی، دیدار کارگران با امام جمعه شهرستان جم، برگزاری ایستگاه سلامت در نماز جمعه، استقرار ایستگاه صلواتی و تجلیل از کارگران و کارفرمایان در روز جهانی کارگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: باید از تمام توان و ظرفیت موجود برای تقویت کارآفرینان استفاده کنیم و نسبت به بهبود وضعیت اشتغال اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول