اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌ معاون عمرانی استانداری البرز خبر داد:

را‌ه‌اند‌ازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی آب و هوا در البرز

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار‌ البرز از راه‌اندازی ایستگاه‌های ثابت و سیار سنجش آلودگی آب و هوا در این استان خبر داد.

را‌ه‌اند‌ازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی آب و هوا در البرز
احمد افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی و همچنین بافت جمعیتی خاصی که دارد، به صورت مداوم نیازمند بررسی وضعیت جوی است.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه ما باید پیش‌بینی‌های لازم برای وقوع حوادث غیر مترقبه را داشته باشیم و برای پیشگیری از افزایش خسارات اینگونه حوادث تمهیدات لازم را بیاندیشیم.
این مسئول ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی در استان البرز پیش‌بینی صحیح آب و هوا و همچنین سنجش مداوم آلودگی آب است.
افضلی افزود: به همین دلیل نیازمند داشتن زیرساخت‌های علمی لازم در این زمینه هستیم که خوشبختانه اعتبارات مالی اولیه برای احداث و راه‌اندازی چندین پایگاه سنجش آلودگی آب و همچنین هواشناسی در استان البرز اختصاص یافته است.
 
احداث شش ایستگاه سنجش هوای البرز در آینده نزدیک

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای راه‌اندازی سه ایستگاه ثابت سنج آلودگی هوا در استان البرز انجام شده است، گفت: به زودی این ایستگاه‌ها در نقاط مختلف استان مستقر خواهند شد.
معاون عمرانی استاندار‌ البرز تصریح کرد: تجهیزات به کار رفته در ایستگاه‌های فوق در سطح استاندار و بسیار خوبی قرار داشته و با برنامه‌ریزی انجام شده به صورت لحظه به لحظه گزارش‌های مربوطه در اختیار واحدهای ذیربط و کارشناسان قرار خواهد گرفت.
افضلی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم که سه ایستگاه سیار سنجش آلودگی هوا نیز در استان راه‌اندازی کنیم که به زودی این مهم محقق خواهد شد.

احداث سه ایستگاه سنجش آلودگی آب تا یک ماه آینده

وی در ادامه به تلاش استانداری البرز برای احداث و بهره‌برداری از سه ایستگاه ثابت سنجش آلودگی آب خبر داد و گفت: تجهیزات فنی احداث این ایستگاه‌ها تهیه شده و تا یک ماه آینده در مکان‌های مد نظر نصب خواهد شد.
افضلی در پایان تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی سه ایستگاه سنجش آلودگی آب در استان البرز تجزیه و تحلیل آلودگی آب مصرفی به صورت مداوم است و با استفاده از تجهیزات فنی استاندار به کار رفته در ایستگاه‌های فوق، گزارش‌های اخذ شده لحظه‌ای در اختیار کارشناسان قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول