اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

10 درصد خیابان عطایی کاربری مسکونی دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: با تعیین وضعیت کاربری خیابان عطایی اردبیل مقرر شد 10 درصد اراضی این منطقه به کاربری مسکونی اختصاص یابد.

10 درصد خیابان عطایی کاربری مسکونی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در اردبیل اظهار داشت: در این جلسه وضعیت کاربری 54 هکتار از ضلع جنوبی خیابان عطایی مورد بررسی و تعیین وضعیت شد که با تصمیم قاطع اعضا شهرداری موظف شده به ساماندهی این خیابان و اراضی اطراف آن همت کند.

وی تصریح کرد: با این اقدام برای همیشه مشکل این خیابان و محوطه اطراف آن برطرف شده و شهرداری اردبیل می‌تواند از 10 درصد اراضی واگذار شده خود در ساخت پارکینگ، مکان‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مذهبی استفاده کند.

مهدی‌زاده خاطر نشان کرد: حل این مشکل از مطالبات اصلی مردم بود که در سال‌های اخیر برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را به وجود آورده بود که با تصمیم قاطع شورای برنامه‌ریزی استان انتظار می‌رود این خیابان به شایستگی ساماندهی شده و وضعیت آن اصلاح شود.

این مسئول همچنین از تغییر کاربری 33 طرح به حوزه صنعتی و 82 طرح به حوزه کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تصمیم شورای برنامه‌ریزی مقرر شد فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی و صنعتی مناسب و دقیق رصد و ارزیابی شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که شورای برنامه‌ریزی استان در سال‌جاری اهداف و سیاست‌های مختلفی را در حوزه کاری خود دنبال می‌کند، بیان کرد: با توجه به فرصت قانونی سه ماهه تا پایان سال مالی 90 از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در جذب اعتبارات و همچنین برنامه‌ریزی در بهره‌برداری درست از منابع مالی سال 91 اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: سهم اعتبارات ایجاد مشاغل خانگی استان 40 میلیارد تومان است که در سال گذشته بخشی از آن جذب شده و مقرر شده برای 11 هزار نفر از این منابع ایجاد اشتغال مولد شود.

مهدی‌زاده در ادامه بانک‌های عامل را به تسریع در پرداخت و جذب کامل سهم شهرستانی این تسهیلات فرا خواند و ادامه داد: مانده تسهیلات اعتباراتی استان اردبیل در موضوع بنگاه‌های اقتصادی زودبازده از سال 85 تا سال 88 نیز بالغ بر شش هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: اولویت در پرداخت این تسهیلات به ترتیب با طرح‌های متقاضی سرمایه در گردش مربوط به کسانی است که قبل از این از بانک‌های عامل تسهیلات دریافت کرده و یا طرح‌های نیمه‌تمام دارند.

به گزارش فارس، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل همچنین عصر امروز در جلسه توسعه کارگروه کشاورزی استان اشتغال پایدار در این بخش را از اهداف و سیاست‌های اصلی در رسیدن به شاخص‌های مناسب اقتصادی اعلام کرد.

مهدی مهدی‌زاده از تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشاورزی و صنعتی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ضرورت دارد تسهیلات پرداختی به گونه‌ای باشد تا تولیدات داخلی رونق گرفته و زمینه اشتغال در بخش کشاورزی به معنای حقیقی فراهم شود.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات برای طرح‌های مطالعاتی در بخش کشاورزی و همچنین توسعه واحدهای صنایع تبدیلی در این بخش خبر داد و خاطر نشان کرد: اردبیل با توجه به تنوع تولیدات کشاورزی نیازمند راه‌اندازی کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی وابسته و مکمل است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول