اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز مازندران:

خط 24 اینچی انتقال گاز به آمل طراحی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: خط 24 اینچی انتقال گاز از شهر سرخرود به شهرستان آمل طراحی شده است.

خط 24 اینچی انتقال گاز به آمل طراحی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محسن عرب مقصودی عصر امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات گازرسانی به روستاهای آمل با اشاره به اینکه خطوط انتقال گاز در مازندران در نوار ساحلی قرار دارد، اظهار داشت: شهرستان آمل به دلیل قرار نداشتن در این نوار از این خطوط فاصله دارد.

عرب‌مقصودی با تاکید بر اینکه آمل با خط 324 کیلومتری گاز مازندران حدود 22 کیلومتر فاصله دارد، گفت: این فاصله موجب می‌شود افت فشار در این شهرستان در مواقع بحرانی و قطعی گاز بیش از سایر شهرها محسوس باشد.

وی با اعلام اینکه خط گاز آمل از شهر محمودآباد تامین می‌شود، یادآور شد: برای تثبیت گاز این شهرستان در شرایط پیک زمستانی خط 24 اینچی از شهر سرخرود به این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه لوله‌های این خطوط در حال ساخت است، بیان کرد: کتابچه پیمان این طرح آماده شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این خط، مشکلی در خط توزیع گاز آمل وجود نخواهد داشت، افزود: تسریع زمانی نیز در راه‌اندازی این خط در نظر گرفته می‌شود.

عرب مقصودی با اعلام اینکه مازندران در زمان پیک مصرف زمستانی، 700 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده است، یادآور شد: موازنه منفی میان مصرف و توزیع گاز مازندران در زمستان به وجود آمده بود که هنوز نیز این موازنه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان افت فشار اولویت مصرف  مشترکان خانگی است، گفت: تمامی واحدهای صنعتی موظف به استفاده از سیستم‌های دوگانه‌سوز شده‌اند تا در زمان بحران از سهمیه گاز این بخش برای خطوط گاز خانگی بهره گرفت.

این مسئول با بیان اینکه زمستان امسال نیز به دلیل موازنه منفی با شرایط دشواری به لحاظ توزیع گاز سپری شد، ادامه داد: مجبور شدیم در برخی مواقع برخی نیروگاه‌ها و واحدهای بزرگ صنعتی را از مدار خارج کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه هدفمندسازی یارانه‌ها موجب شد بخش مهمی از واحدهای صنعتی متقاضی استفاده از خطوط گازرسانی شوند، گفت: ارزان بودن این انرژی، مصرف آن را افزایش و موجب ایجاد موازنه منفی شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات گاز مازندران، نبود پیمانکار صلاحیت‌دار است، یادآور شد: شاید به اندازه انگشتان دست پیمانکار آشنا به همه اصول ایمنی در مازندران نداشته باشیم و در مقابل نیز تقاضا برای بهره‌مندی از این نعمت نیز در حال افزایش است.

عرب مقصودی تاکید کرد: امروز بخش‌ها و روستاهای زیادی در مازندران متقاضی دریافت خطوط انتقال گاز هستند و هنوز شهرها و مناطق جلگه‌ای به اتمام نرسیده بخش‌های کوهستانی درخواست گازدار شدن دارند.

وی با اشاره به اینکه 105 پروژه گازرسانی در آمل در حال اجرا است، افزود: رفع برخی مشکلات و موانع در اجرای این پروژه‌ها روند انجام آن را تسریع می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از افزایش دفتر نظارت بر پروژه‌های گازرسانی در آمل خبر داد و گفت: عزم جدی برای اجرای پروژه‌های گازرسانی آمل در سال جاری وجود دارد.

انتهای‌ پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول