اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد

به کارگیری سلاح طلبگی در مقابل دشمنان اسلام

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سلاح برنده طلبگی باید در مقابل دشمنان اسلام، مذهب شیعه و مکتب اهل بیت (ع) به کار برده شود.

به کارگیری سلاح طلبگی در مقابل دشمنان اسلام

آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب امروز در حاشیه مراسم یادبود آیت‌الله شیخ‌ یحیی فلسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: لباس روحانیت را نباید گاه به گاه پوشید بلکه این لباس مقدس باید به طور مستمر و دائم بر تن طلاب و روحانیان باشد.

دستغیب خاطرنشان کرد: انتظار مردم از جامعه روحانیت بالا بوده و باید پاسخگوی شبهات القا شده از سوی دشمنان باشند و با شفافیت به هر پرسشی پاسخ لازم را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه با مطالعه منابع و از طریق اساتید باید جوابگوی سؤالات مردم بود، افزود: روحانیان با استفاده از نظرات مراجع و آیات عظام پاسخگوی نیازهای مردم باشند و در این راه با سعه صدر و رعایت تقوا و حفظ شأن روحانیت به مطالبات به حق مردم توجه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آیت‌الله فلسفی  یکی از موسسان جامعه روحانیت بود و در کنار حضرات آیات عظام سیدحسین حسینی، شیخ صدرالدین حائری شیرازی، شهید دستغیب و بهاءالدین محلاتی به ترویج و تبلیغ مکتب انسان‌ساز اسلام و تشیع می‌پرداخت.‌

دستغیب بیان داشت: مرحوم آیت‌الله شیخ یحیی فلسفی عمر خود را در راه تبلیغ و ترویج دین و مکتب اهل بیت (ع) صرف کرد و در این راه به تالیف آثار ارزشمندی به ویژه در مقام و منزلت حضرت زهرا (س) و مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام همت گمارده است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با تاکید بر اینکه امام جماعت باید فردی با تقوا و امین باشد گفت: رعایت تقوا و پرهیزکاری از دیگر خصوصیات بارز روحانیان بوده، چرا که لباس روحانیت یک امانت الهی و متعلق به صاحب تمام ما یعنی حضرت ولی‌عصر (عج) است و باید حق این لباس را به خوبی ادا کرد.

به گزارش فارس، در حاشیه این گفت‌وگو فرزند کوچک مرحوم آیت‌الله فلسفی به دست آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب ملبس به لباس شریف روحانیت شد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول