اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

درمان بیماری یک باور دینی و استدلال عقلی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: در مقابل هر عارضه و بیماری باید نگاه پیشگیرانه داشته باشیم چرا که درمان بیماری یک باور دینی و استدلال عقلی است.

درمان بیماری یک باور دینی و استدلال عقلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی عصر امروز در همایش تجلیل از تلاشگران عرصه سلامت که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد اظهار داشت: جوارح سالم، قدرتمند بودن و طول عمر بیشتر بر پایه "پیشگیری بهتر از درمان است" اتفاق می‎افتد.

وی بیان داشت: عمر طولانی باید در خدمت مردم و عبادت خدا باشد آن وقت است که عمر گرانبها و با منزلت می‎شود و عقبای سعادتمندی در انتظار شخص شکرگزار و جهادگر خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خطاب به پزشکان تصریح کرد: شما امروز در حوزه پزشکی به حدی از ارتقا رسیدید که توانمندی پیوند اعضا، ریشه‎کن کردن فلج اطفال، بهبود وضعیت تغذیه، توسعه خانه‎های بهداشت و اعزام رابطان پزشک خانواده در اقصی نقاط کشور و درمان بیماری‎های صعب‌العلاج را کسب کرده‎اید که همه این موارد ناشی از علم پزشکی است.

جمشیدی عنوان کرد: اینکه پزشکان از علم خویش بهره گرفته و مخلوق خدا را سالم و قدرتمند تحویل جامعه می‎دهند اینها نوعی خدمت به خلق و خدمت به خداست که در نزد پروردگار عبادتی بزرگ شمرده می‎شود.

وی یادآور شد: تردید نکنید هر کس در هر حوزه‎ای به قصد قربت الهی کار کند قطعا برای او حسنه نوشته شده و عبادت محسوب می‎شود که علاوه بر رتبه‎ای ارزشمند نزد پروردگار از پاداش دنیوی و اخروی نیز بهره‎مند خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: این طور نیست که تنها عده‎ای معتقد به درمان باشند بلکه خدای بزرگ نیز معتقد به درمان، علم پزشکی، بکارگیری از تخصص، استعداد و توانمندی‎هاست.

جمشیدی خاطر نشان کرد: پزشک و علم طبابت سبب و اسباب است و علل خدای تبارک و تعالی است چرا که پزشک و علم پزشکی مخلوق خدایند و پزشکان با استعدادی که خدا در آنها نهاده علم را آموخته‎اند و با سعی و تلاش مخلوقات خدا را شفا می‎دهند.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: اگر چنانچه پزشکی برای درمان، از علم لازم برخوردار نباشد و خسارتی متوجه بیمار شود فردای قیامت او ضامن است و باید پاسخگو باشد بنابراین زمانی که گفته می‎شود طبابت در جایگاه ارزشمندی قرار دارد به خاطر رسالت و مسئولیت سنگینی است که به پزشکان سپرده شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اظهار داشت: دنیا محل گذر و امتحان است که خدای متعال نیز در کتاب آسمانی‌اش فرموده که همه بر اساس قابلیت‎ها و توانایی‌هایشان آزمایش می‎شوند که قیمت‎گذاری هر فرد نیز بر اساس اعمال نیکو سنجیده می‎شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول