اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد

اشتغال مستقیم یک میلیون زن روستایی در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از 12 میلیون زن روستایی و عشایری بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم در بخش کشاورزی فعالند، گفت: زنان روستایی در تولید محصولات مختلف کشاورزی و دامی کشور نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

اشتغال مستقیم یک میلیون زن روستایی در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منیژه امین‌زاده عصر امروز در دومین روز از چهارمین دوره سفرهای ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان هرمزگان در حاشیه بازدید از صندوق اعتبارات خرد زنان روستای تازیان بالا و کنارو از توابع شهرستان بندرعباس و تعاونی تولید مصنوعات چرمی " گلین چرم" و هم‌چنین سایت تولید ورمی کمپوست که توسط زنان راه‌اندازی شده بود، اظهار داشت: در مناطق روستایی زنان نقشی به مراتب بیش‌تر از مردان در اقتصاد خانوار و فعالیت‌های کشاورزی برعهده دارند و این امر خود سبب رونق اقتصادی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنان در بخش تولیدات کشاورزی و دامی قابلیت‌های خود را نشان داده‌اند، بیان داشت: بهره‌گیری از توان زنان روستایی در این زمینه کارساز است.

مشاور امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در راستای حمایت و تشویق زنان در بحث کارآفرینی و کارآموزی و اشتغال زودبازده نیز حمایت‌هایی از سوی ریاست جمهوری و وزارتخانه در خصوص بهره‌مندی از تسهیلات و فراهم کردن آموزش صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به ایجاد صندوق‌های خرد روستایی در سطح روستاها و دادن وام اشتغال با سود کم نام برد.

امین‌زاده ادامه داد: از آنجا که زنان در فعالیت‌‏هایی نظیر کاشت، داشت، فرآوری محصولات کشاورزی، دامپروری و شیلات اشتغال دارند، آموزش‌های مناسب به منظور افزایش اطلاعات کشاورزی به زنان روستایی ضروری است و در این زمینه با آموزش‌های ارائه شده به آنان می‌توان از این ظرفیت خوب استفاده کرد و جایگاه تولیدکنندگان روستایی زن را ارتقاء بخشید.

وی برای بازاریابی و فروش محصولات و فرآورده‌های کشاورزی تولیدی زنان از انعقاد تفاهمنامه‌ای با مدیرکل میادین میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: مقرر شده که تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد شود تا زنان روستایی بتوانند تولیدات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه عرضه کنند.

امین‌زاده در ادامه بازدید از سایت تولید ورمی کمپوست توسط زنان در دو روستای کنارو و تازیان از توابع شهرستان بندرعباس که با حضور مشاور رئیس جمهور در امور زنان، و مشاور وزیر کشور در امور زنان و مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان صورت گرفت، این اقدام را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای توانمندسازی متقاضیان در زمینه پرورش و تولید کرم‌های ورمی و هم‌چنین کود کمپوست در هرمزگان آموزش‌هایی از طرف کارشناسان بخش ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان، در شهرستان‌ها در نظر گرفته شده که این بهترین فرصت برای توانمندسازی فعالیت‌های زنان روستایی در توسعه پایدار بخش کشاورزی و هم‌چنین تسریع در روند ارتقابخشی به بنیه اقتصادی خانواده‌های روستایی است.

یادآور می‌شود در حال حاضر 38 صندوق خرد زنان روستایی در هرمزگان فعالیت دارند که 2 هزار و 500 نفر زن روستایی تحت پوشش این صندوق‌ها قرار دارند، هم‌چنین 50 سایت تولید ورمی کمپوست نیز در استان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول