اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش تخلفات انتخاباتی

ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی در ری تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرری با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی در شهرستان خبرداد.

ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی در ری تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران خسرو عقیلی بهنام دقایقی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه از تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی در ری خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ستادی با اتکای قوه قضائیه و بر اساس اصل 156 قانون اساسی در شهرستان ری تشکیل شد.

رئیس ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی شهرستان ری افزود: از جمله وظایف این ستاد که تاکنون نیز صورت پذیرفته است کاهش جرایم انتخاباتی است و قوه قضائیه و دادگستری به عنوان متولی ویژه این مهم موضوعات را رصد و در جایی که لازم باشد با متخلفان برخورد می‌کند.

وی در ادامه آگاهی‌رسانی را یکی از وظایف عمده این ستاد بر شمرد و تاکید کرد: در کنار بحث پیشگیری که از اهمیت بالایی برخوردار است موضوعی که بیشتر وقت جلسات به آن معطوف است و موضوعی که در راستای کاهش تخلفات مؤثر بوده و هست آگاهی رسانی عمومی است و آگاهی رسانی به مردم، مسئولان و نامزدهای انتخاباتی به هر شخصیت حقیقی و حقوقی در این راستا صورت می‌گیرد.

بهنام عنوان کرد: در این ارتباط سعی بر آن است که جرایم تشریح شده و به لطف خدا اقدامات خوبی تاکنون در سطح شهرستان ری صورت گرفته است.

رئیس دادگستری شهرری با بیان اینکه ممکن است برخی از مسئولان خاص به‌خاطر جایگاه ویژه‌ای که دارند به طور ناخواسته برخی از تخلفات متوجه آنها شود در این راستا نیز توجه و آگاهی لازم به آنها داده شده است و پیشاپیش خواستیم اطلاع‌رسانی شود تا تخلفاتی را در شهرستان شاهد نباشیم.

وی با اشاره به برگزاری مستمر و سریع جلسات ستاد بیان داشت: ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی به طور مستمر هر هفته برگزار می‌شود تا موضوعات خیلی سریع مورد بررسی قرار گیرد.

بهنام استفاده از امکانات عمومی را یکی از تخلفات انتخاباتی دانست و تاکید کرد: دستگاه‌ها باید بدانند که امکانات عمومی از بیت‌المال و متعلق به مردم است و کسی که نامزد انتخابات است نمی‌تواند از این انتخابات به نفع خودش استفاده کند و اگر نامزدی این اقدام را انجام دهد تخلف کرده است و حتی قانون تأکید کرده است در نشریات دولتی و سازمان‌ها و ارگان‌ها درج آگهی صورت نگیرد تا حد ممکن شائبه‌ای در ذهن مردم جای نگیرد که آن دستگاه از آن فرد یا گروه حمایت کرده است.

رئیس ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی در ارتباط با وضعیت شهرستان ری خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون موضوع خاصی و تخلف ویژه‌ای در سطح شهرستان رخ نداده است و امیدواریم در چند روز آینده نیز هیچ موضوعی رخ ندهد.

رئیس دادگستری شهرری در پایان در ارتباط با نحوه مراجعه مردم برای پیگیری تخلفات انتخاباتی از سوی این ستاد تصریح کرد: دادگستری همیشه و در همه ادوار که در زمان غیر از انتخابات و بویژه در زمان انتخابات پذیرای مراجعه کنندگان و پیگیری امور آنها است و برای سهولت در مراجعه مردم به ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی سایتی طراحی شده و موضوعات مورد نیاز جهت آگاهی بخشی به مردم در رابطه با جرایم و تخلفات در آن مطرح و این امکان فراهم است تا از این طریق سؤالات خود را مطرح کنند و این سایت که با آدرس setad.reydadgostari.ir مراجعه کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول