اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ستاد ویژه پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در ایلام تشکیل شد

خبرگزاری فارس: ستاد ویژه پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی با حضور اعضای این ستاد در ایلام تشکیل شد.

ستاد ویژه پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در ایلام تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، رئیس کل دادگستری استان ایلام ظهر امروز در آیین تشکیل این ستاد اظهار کرد: این ستاد با هدف سرعت‌بخشی برخورد با تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.
فارس نوری افزود: برخورد با جرم انتخاباتی زمانی موثر خواهد بود که در همان زمان بروز تخلف، برخورد شود و نتیجه آن به استحضار مجرمین و متخلفین برسد تا دیگر جرائم انتخاباتی در استان کاسته شود.
وی ادامه داد: از اعضای ستاد درخواست می‌شود تسریع در رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و خارج از نوبت بودن این نوع پرونده‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.
این مسئول اضافه کرد: برخورد سریع با این تخلفات به معنای آن است که رسیدگی به تخلفات با سرعت و در زمان تخلف صورت پذیرد تا اثربخش باشد.
نوری تصریح کرد: توجیه، ارشاد و اغنا با هدف همسوسازی، بازدارندگی و ترویج قانونمداری از طریق تشریح و توضیح مفاد قانون جرائم انتخاباتی و مجازات‌های عام برای اشخاص حقیقی، حقوقی، تشکل‌‌ها، کاندیداهای احتمالی و قطعی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای ستادهای انتخاباتی و افکار عمومی قطعا نقش موثری در کاهش و پیشگیری از بروز جرائم انتخاباتی دارد.
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: در نهایت این رویداد سبب افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ارتقای امنیت عمومی در سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات خواهد بود.
وی ادامه داد: ترکیب اعضای ستاد ویژه پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در ایلام شامل رئیس کل دادگستری استان به عنوان رئیس ستاد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به عنوان قائم مقام و دبیر ستاد است.
این مسئول اضافه کرد: دادستان عمومی و انقلاب ایلام، معاون قضایی رئیس دادگستری استان، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان ایلام و مدیرکل بازرسی استان ایلام از دیگر اعضای این ستاد است.
نوری تصریح کرد: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان، مدیرکل سیاسی و انتظامی انتخابات استانداری، فرمانده انتظامی استان، مدیرکل اطلاعات استان ایلام و فرمانده سپاه پاسداران استان ایلام از دیگر اعضای ستاد هستند.
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: مدیرکل صدا و سیمای استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیر پیشگیری معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام  از دیگر اعضای ستاد ویژه پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی استان ایلام هستند.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول