اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار شبانکاره:

زکات در عمران و آبادانی روستاها تاثیر زیادی دارد

خبرگزاری فارس: بخشدار شبانکاره گفت: زکات در عمران و آبادانی روستاها تاثیر زیادی دارد.

زکات در عمران و آبادانی روستاها تاثیر زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان مختار چترسنجی در همایش زکات در بخش شبانکاره با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه گفت: زکات یکی از واجبات الهی است که سبب رفع نیاز محرومین جامعه و پیشرفت و توسعه جوامع انسانی می‌شود و در دین مبین اسلامی تاکیدات فراوانی بر این واجب شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته در بخش شبانکاره همواره اقدامات بسیار خوبی در زمینه جمع‌آوری و پرداخت زکات صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود مردم ولایتمدار این بخش حضوری پررنگ‌تر و فعال‌تر در زمینه جمع‌آوری زکات داشته باشند.

چترسنجی خاطر نشان کرد: زکات ثمرات، برکات و آثار فراوانی دارد که یکی از ثمرات و آثار مهم زکات در جامعه عمران و آبادانی و ریشه‌کنی فقر و ناتوانی‌های مالی از جامعه است که در سال‌های اخیر به وفور در جامعه دیده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: عمران و آبادانی شهرها و روستاهای سراسر کشور از طریق مبالغ زکات یکی از مسائلی است که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم و در شهرستان دشتستان و بخش شبانکاره اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت پذیرفته که مایه مباهات و خرسندی همگان است.

بخشدار شبانکاره با تاکید بر لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی در زمینه زکات گفت: باید برنامه‌ریزی لازم به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه زکات که یکی از واجبات الهی است صورت پذیرد و همچنین در این زمینه هزینه‌های مطلوب انجام شود.

چترسنجی تاکید کرد: بخش شبانکاره پتانسیل و توانایی‌های بالقوه‌ای در زمینه جمع‌آوری زکات دارد و باید طوری عمل کنیم که بتوانیم در بانک جامع اطلاعاتی و نقشه‌ جغرافیایی زکات جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهیم.

بخشدار شبانکاره خاطر نشان کرد: عمل به احکام و دستورات دین یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و زکات یکی از مهم‌ترین فرایض و دستورات دین مبین اسلام است که باید از تمام توان برای گسترش فرهنگ زکات در جامعه بهره ببریم.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول