اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره خبر داد:

جمع‌آوری 1.1 میلیارد ریال زکات در شبانکاره

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره از جمع‌آوری 1.1 میلیارد ریال زکات در شبانکاره خبر داد.

جمع‌آوری 1.1 میلیارد ریال زکات در شبانکاره

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان اسماعیل زارع در همایش زکات‌ بخش شبانکاره با اشاره به اهمیت زکات گفت: زکات یکی از واجبات الهی است که در دین مبین اسلامی تاکیدات فراوانی بر آن شده و در رفع فقر و آبادانی جامعه اثرات مطلوبی داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش شبانکاره خاطر نشان کرد: در بخش شبانکاره یکی از مسائلی که مدنظر قرار گرفته فرهنگ‌سازی در زمینه زکات است و در این راستا شاهد برگزاری جلسات متعدد با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و مرکز این بخش در کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره بوده‌ایم.

زارع تصریح کرد: تبلیغات یکی از مسائلی است که در فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف اثرات فراوانی داشته و باعث گسترش فرهنگ‌ها و مسائل مختلف در جامعه می‌شود و تمامی مسئولان فرهنگی جامعه باید اهمیت تبلیغات در موضوع زکات را مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در شهرستان دشتستان در زمینه ترویج فرهنگ زکات در سال‌های اخیر اقدامات مهم و ارزنده‌ای صورت گرفته و روحانیون به عنوان مبلغین زکات همواره حضوری پررنگ داشته و نقشی غیر قابل انکار در تشویق مردم و کشاورزان به پرداخت زکات ایفا کرده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: زکات یکی از فرایض مهم الهی و دستورات دین مبین اسلام است که سبب الفت، دوستی و محبت در میان اقشار مختلف جامعه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش شبانکاره یادآور شد: با فعالیت در پرداخت زکات می‌توانیم فاصله‌های طبقاتی ایجاد شده را از بین ببریم و زمینه برادری و برابری بیش از پیش اقشار و آحاد مختلف جامعه را فراهم کنیم.

زارع افزود: زکات یکی از فرایض مهم الهی است که به فراموشی سپرده شده و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات مهم و ارزنده‌ای برای توسعه و ترویج فرهنگ زکات در جامعه انجام شد.

وی ادامه داد: زکات موجب تقرب انسان به خدا و بندگی، مایه برکت و وسعت رزق در زندگی، رحمت خداوند، بازگشایی گره‌های زندگی، کفاره گناهان و اجابت دعاست و همواره تاکیدات فراوانی در جوامع اسلامی بر پرداخت زکات شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش شبانکاره گفت: سال گذشته با وجود خشکسالی 1.1 میلیارد ریال زکات در بخش شبانکاره توسط این نهاد جمع‌آوری شد.

زارع در پایان افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری زکات پرداختی مردم در بخش شبانکاره رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته باشد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول