اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

طرح دانش‌آموزی "‌نجات آب" به بازنگری نیاز دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرپذیری دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از طرح‌های آموزشی، خواستار بازنگری در طرح دانش‌آموزی نجات آب به لحاظ هدف‌گذاری مخاطبان، نحوه آموزش و محتوای آموزشی آن شد.

طرح دانش‌آموزی "‌نجات آب" به بازنگری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی ابوطالب شفقت در نشست شورای آموزش و پرورش این استان هم‌زمان با مبادله تفاهم‌نامه بین شرکت آب منطقه‌ای اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بر اهمیت اجرای این قبیل طرح‌ها پس از مطالعه و تدوین دقیق مفاهیم و مخاطبان آن‌ها شد.

وی از وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش خواست تا برای بازنگری طرح ملی دانش آموزی نجات آب در زمینه‌ تعیین مخاطب، نحوه آموزش در مناطق مختلف و محتوی آموزشی آن، گروهی کارشناسی متشکل از کارشناسان روان شناسی و آموزشی تشکیل دهند تا این طرح هرچه بیشتر به اهداف ترسیم شده برای نجات آب کشاورزی و ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب نزدیک شود.

شفقت بر اهمیت آب در زندگی و نقش دانش آموزان در بهبود فرهنگ مصرف این ماده حیاتی تاکید کرد و خواستار توجه و تلاش مسوولان در بهبود فرهنگ عمومی برای استفاده صحیح از منابع آب شد.

وی خواستار تمرکز بیشتر این طرح در شرایط کنونی بر مدارس راهنمایی روستاها، آموزشگاه‌های شبانه‌روزی و هنرستان‌های کشاورزی استان شد و افزود: این مراکز نمایندگان مدیریت مصرف آب کشاورزی در استان هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز در این نشست هدف از اجرای این طرح را تبیین چالش‌های منابع آب استان و ارایه راهکارهای مدیریت صحیح و عمومی این منابع و جذب مشارکت و همکاری مردم از طریق اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای دانش آموزان مقطع راهنمایی استان اعلام کرد.

علیرضا عامری اظهار داشت: کلیات این طرح ملی پس از تدوین توسط دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران به تایید وزارت نیرو رسیده و پاییز امسال به شرکت‌های آب منطقه‌ای همه استان‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل اهمیت و ضرورت اجرای طرح داناب، شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی مرداد ماه امسال، دو ماه پیش از ابلاغ ملی طرح، راهکارهای لازم برای اجرای موفق طرح در استان را بررسی و سپس ستاد استانی طرح را تشکیل داد.

عامری افزود: این طرح در سطح کلان توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران راهبری می‌شود و شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها بنا به فراخور مسایل و مشکلات استانی منابع آب و روش‌های بومی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای تبیین چالش‌ها و ارایه راهکارهای رفع آن با همکاری آموزش و پرورش اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه نامه کلی طرح ملی داناب، دانش آموزان مقطع راهنمایی به دلیل قرارگیری در سطح خاص آموزشی و روان‌شناختی به عنوان مخاطب این طرح ملی انتخاب شده‌اند و با همکاری آموزش و پرورش، کل دانش آموزان مقطع راهنمایی استان زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز ضمن استقبال از این طرح برای حفاظت از منابع آب استان خواستار توجه بیشتر به اصول روان‌شناختی در آموزش طرح‌های جانبی به دانش آموزان شد.

محمد وحیدی اظهار داشت:: اجرای این قبیل طرح‌ها در صورت توجه دقیق به جنبه‌های مختلف روان‌شناختی و آموزشی آن نتایج مثبتی در جامعه برجای می‌گذارد.

در این نشست تفاهم‌نامه طرح ملی دانش آموزی نجات آب موسوم به داناب در خراسان شمالی با حضور استاندار و جمعی از مدیران ارشد این استان بین شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش امضا و مبادله شد.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول