اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح بسیج آموزش پیشگیری از بیماری قلب و عروق

20 هزار بانوی خانه‌دار کاشانی آموزش دیدند

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در طرح بسیج آموزش پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق در شهرستان کاشان 20 هزار نفر ار خانم‌های خانه‌دار کاشانی آموزش دیدند.

20 هزار بانوی خانه‌دار کاشانی آموزش دیدند

محمدحسین اعرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: مهم‌ترین علت مرگ و میرها در شهرستان کاشان، بیماری قلب و عروقی شناخته شده است.

وی افزود: اگر از اکنون پیشگیری‌های لازم را در این زمینه داشته باشیم می‌توانیم آمار مرگ و میر ناشی از بیماری قلب و عروق را به طور چشمگیری کاهش دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان آموزش را یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش بیماری قلب و عروق اعلام کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان، برای اولین بار در کشور، طرح بسیج آموزش پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق را برای خانم‌های خانه‌دار این شهرستان، جهت مقابله با این قاتل خاموش به مرحله اجرا گذاشته است. 

اعرابی با اشاره به اینکه، 20 هزار نفر از 66 هزار خانم‌ خانه‌دار این شهرستان در مرحله نخست این طرح شرکت و آموزش دیده‌اند بیان داشت: انتظار داریم تا پایان سال جاری بقیه خانم‌های خانه‌دار نیز در طرح بسیج آموزش پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق این شهرستان شرکت کنند.

به گفته وی، این آموزش‌ها به مدت شش ساعت و در سه بخش، تحرک بدنی، تغذیه سالم و استرس برگزار می‌شود.

اعرابی همچنین عنوان کرد: انتظار می‌رود برای اجرای موفق این آموزش‌ها شهروندان کاشانی با مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در جهت آموزش و تبیین فرهنگ سلامت در جامعه همکاری لازم را داشته باشند.

از 18 تا 24 فروردین‌ماه، هفته سلامت نامگذاری شده که سازمان بهداشت جهانی(WHO)شعار جهانی هفته سلامت امسال را سالمندی و سلامت نامیده ‌است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول