اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خبر داد

اجرای برنامه حرم تا حرم در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه حرم تا حرم به مناسبت شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) در این استان خبر داد.

اجرای برنامه حرم تا حرم در کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: مراسم سوگواری بی‌بی دو عالم در بیش از 30 امامزاده جلیل‌القدر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کنار همه امامزاده‌هایی که مراسم سوگواری حضرت فاطمه مرضیه (س) در آن‌ها برگزار می‌شود، خیمه‌های معرفت دایر می‌شود که روحانیون حاضر در این خیمه‌ها به سؤالات و شبهات جوانان پاسخ می‌دهند.

وی اجرای برنامه حرم تا حرم را که در آن دسته‌های عزاداری مسیر 9 کیلومتری امامزاده عبدالله تا امامزاده مختار را به سوگواری و پیاده‌روی می‌پردازند، از برنامه‌های شاخص دهه فاطمیه خواند و بیان داشت: در طول این مسیر حادثه‌های فدک، بقیع و غدیر بازسازی می‌شود.

موسوی‌اعظم افزایش شناخت مردم با سیره و اندیشه دختر رسول اکرم (ص) را از جمله اهداف برگزاری این مراسم دانست و ابراز داشت: مردم ولایتمدار این استان با شرکت گسترده در این طرح معنوی بار دیگر با آرمان‌های امامت و ولایت تجدید می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد افراد شرکت‌کننده در برنامه حرم تا حرم را افزون بر 3 هزار و 500 نفر اعلام کرد.

وی تصریح کرد: بنیه مذهبی و دینی مردم این استان بسیار بالا است که آمار گردشگران مذهبی و زیارت امامزاده‌های این استان توسط گردشگران مؤید این مطلب است.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:خطبه‌های فدکیه و دفاعیه از جمله خطبه‌های ارزشمند حضرت فاطمه زهرا (س) است که در 30 امامزاده این استان ایراد خواهد شد.

ششم اردیبهشت سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول