اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز:

هنرمندان مطالبات مردم را رصد کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: هنرمندان مطالبات مردم را رصد کنند.

هنرمندان مطالبات مردم را رصد کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، صادق ملکی آوارسین با اشاره به اینکه هنر بهترین وسیله و برترین ابزار تبلیغ و ارائه آرمان‌‌های بشری و الهی است، اظهار کرد: زبان هنر است که می‌تواند حوادث عظیم را تبیین و تشریح کرده و ذهن‌ها را روشن کند.

وی با اشاره به اینکه هنرمند مسلمان، هنرمندی است که با هنر، حقایق و اصالت‌ها را بیان کرده و آن را پرورش می‌دهد، افزود: هنرمندان جامعه باید مطالبات مردم را رصد کرده و آن را به زبان هنر ارائه کنند.

ملکی با اشاره به اینکه خداوند متعال هنرمندانه عالم هستی را خلق کرده است، اظهار کرد: نخستین هنرمند در عالم هستی، حضرت ربوبی است که تمام آفرینش را نمایشگاهی از علم، حکمت، لطافت، ژرفایی، رسایی، زیبایی، والایی و قداست قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه هنر واقعی باید در خدمت رشد و تعالی انسان باشد، افزود: متاسفانه هنر در انقلاب اسلامی مهجور مانده است.

دبیر کارگروه حمایت از حقوق کودکان شمالغرب کشور با اشاره به اینکه تصویری هنرمندانه که از یک صحنه ارائه می‌شود گاه از ده‌ها ساعت سخنرانی اثرگذارتر است، گفت: یک شعر خوب، یک قصه زیبا و خوب، یک نمایشنامه خوب، یک فیلم و یک آهنگ منطبق با موازین شرع و خوب می‌تواند اثری داشته باشد که گاهی ده‌ها‌ سخنرانی یا چند کتاب در ذهن خواننده، آن اثر را نمی‌تواند داشته باشد بر این اساس بر لزوم احیای جایگاه هنرمندان در جامعه اسلامی تاکید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان و تبریز شهر «اولین‌ها» بوده و می‌تواند در زمینه هنر و حقوق بشر نیز «اولین» باشد، افزود: امیدوارم کارگروه هنر و حقوق بشر بتواند منشأ خدمات زیادی در شمالغرب کشور شود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول